י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"רצנו עם התיקון הכללי"

ניצול הלינץ' ברמאללה משחזר: "רצנו וצעקנו את שמות הצדיקים". צפו

אחד מחסידי ברסלב שחולץ מניסיון הלינץ' בלב רמאללה, שחזר את רגעי האימה כאשר נמלט מההמון המוסת: "הרגשתי מוות אז הייתי חייב להגיד 'שמע ישראל'. תפסתי את 'התיקון הכללי' ביד. רצנו איזה 10 דקות ברחוב. צעקנו את שמות הצדיקים בדרך. כל השמשות התנפצו עליי, הבלוקים, הכול". צפו

ניצול הלינץ' ברמאללה משחזר: "רצנו וצעקנו את שמות הצדיקים". צפו
המותקף והלינץ' צילום: פלאש 90/ כאן 11

אחד מחסידי ברסלב שחולץ אמש (רביעי) מניסיון הלינץ' בלב רמאללה, שחזר היום את רגעי האימה כאשר נמלט מההמון המוסת ברחובות רמאללה, במהלך ראיון ל'כאן 11'.

"אני מדבר איתך מאז שיצאנו מהרכב, שזה גם היה נס בפני עצמו כי נכנסו בהרבה רכבים. לא היה אפשר לפתוח את הדלת ולצאת, רק מצד אחד", הוא שחזר.

הוא המשיך לתאר: "הרגשתי מוות אז הייתי חייב להגיד 'שמע ישראל'. תפסתי את 'התיקון הכללי' ביד. וכל הדרך שברחנו חבר שלי החזיק 'משיבת נפש' ביד. רצנו איזה 10 דקות ברחוב. בכל הכיוונים היו הרבה-הרבה אנשים ברחוב, בין מכוניות ובין אנשים. ברוך השם, לא איבדנו אחד את השני. וצעקנו את שמות הצדיקים בדרך".

"היה קטע מאוד מבהיל, שאנחנו מסתכלים עליהם מאחורה ואנחנו רואים שהם רצים, אבל בעצם הם רצים לאט. משהו שאני לא יכול להסביר לך", הוא סיפר.

לדבריו, "זרקו בלוקים, זרקו הכול. ברוך השם, זה גם אחד הניסים, יצאנו בלי שריטה. גם בתוך הרכב, כל השמשות התנפצו עליי, הבלוקים, הכול - אבל לא קרה שום דבר. גם מכות חטפתי מהם לתוך הפנים, בלי סוף. היו כמה ניסים מעל לדרך הטבע בתוך שניות".

מוקדם יותר היום דוו כי שני הישראלים שניצלו אתמול מניסיון לינץ' במרכז רמאללה, שוחררו במהלך הלילה לביתם בתום חקירה במשטרה. לאחר שחולצו ע"י מנגנוני הביטחון הפלסטינים, הם הועברו לחקירה לבירור נסיבות כניסתם לעיר. במהלך החקירה סיפרו שניים, חסידי ברלסב תושבי שילה ואלעד, כי "תכננו להגיע לקבר מתתיהו סמוך לחשמונאים, ולאחר שמישהו הסביר להם כיצד לנסוע הם טעו ונכנסו לרמאללה".

מהמשטרה נמסר כי לאחר שהשניים הועברו לכוחות הביטחון, הם עוכבו לחקירה במשטרה לברור נסיבות כניסתם לשטח A, בהמשך הם כאמור שוחררו לביתם, לאחר שטענו כי נכנסו למקום בשוגג.

לטענתם, בשלב מסוים הגיע המון שהחל להקיף את רכבם, להשליך לעברם אבנים והצית את מכוניתם. הם חולצו מהמקום בשלום והועברו לידי כוחות הבטחון.

כזכור, אתמול דווח כי שני אזרחים ישראלים הותקפו ע"י מאות פלסטינים בלב העיר רמאללה. ההמון שניסה לבצע בשניים לינץ', בזז והצית את רכבם. השניים חולצו ע"י מנגנוני הביטחון הפלסטינים.

השניים תושבי שילה ואלעד, נכנסו לבירה הפלסטינית בשוגג, כשהם ברכב ממותג במדבקות ורמקולים, מה שהסגיר את זהותם הישראלית. רק בנס האירוע לא הסתיים בצורה טראגית. אחד מהם נפצע באורח קל.

כשהגיעו השניים לכיכר מנארה שבלב העיר, החלו להקיף אותם מאות פלסטינים. לאחר שרכבם הוצת, כוחות הביטחון המקומיים חילצו את השניים מלב ההמון שדרש לבצע בהם לינץ'. בהמשך הם הועברו לידי כוחות צה"ל דרך מחסום פוקוס שבכניסה לרמאללה.

 

רמאללה לינץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד