ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעקבות החשדות

קנצלר אוסטריה לשעבר קורץ הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים

בחודש שעבר הודיע המנהיג הצעיר, סבסטיאן קורץ כי בעקבות החשדות נגדו בגין פרשת "סיקור אוהד תמורת תשלום" וכדי שלא לגרום לפירוק הקואליציה, החליט להתפטר מתפקיד הקנצלר, אך יישאר לעמוד בראש המפלגה. היום בכינוס שערך, הוא הודיע על פרישה סופית מהחיים הפוליטיים

קנצלר אוסטריה לשעבר קורץ הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים
קנצלר אוסטריה לשעבר עם נתניהו צילום: חיים צח, פלאש 90

במסיבת עיתונאים שכינס היום (חמישי) קנצלר אוסטריה לשעבר, סבסטיאן קורץ, הכריז, כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים.

כזכור, קורץ הודיע בחודש האחרון על התפטרותו ממשרת הקנצלר בעקבות הפרשה שנחשפה נגדו - "הסיקור המוטעה תמורת תשלום" והחליט בזמנו להתפטר ממשרתו כקנצלר אוסטריה, "עד שיוכח חפותו", לדבריו.

חשיפת הפרשה החלה כשבחודש שעבר פשטו גורמי האכיפה האוסטרים על משרדו של קורץ בחשד שמשרד האוצר הממשלתי הוא זה שמימן את תשלום השוחד לעיתון המקומי, תמורת הסיקור האוהד. קורץ, הודיע על התפטרותו לאחר שהבין כי לא נותרה לו ברירה, עקב כך שמפלגת "הירוקים", שמהווה חלק מהקואליציה, הודיעה, שנוכח החשדות המיוחסות לקורץ, אין בכוונתה להישאר בקואליציה במידה וקורץ ימשיך בתפקידו כקנצלר אוסטריה.

קורץ שכפר מכל וכל באשמה שיוחסו נגדו הודיע בנאום לאומה שלמרות התפטרותו ממשרת הקנצלר, ימשיך לעמוד בראש המפלגה - "מפלגת העם".

כאמור למרות ההצהרה בחודש שעבר, הכריז היום קורץ, כי פורש באופן סופי, ולא ייטול חלק בתפקיד פוליטי כלשהו.

קורץ היה ידוע ביחסיו החמים עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, והיה ידוע כתומך אקטיבי מובהק של מדינת ישראל. קורץ, בזמן מבצע "שומר החומות" הורה להניף את דגל מדינת ישראל על גג לשכתו, תוך שהוא מביע את עמדתו הברורה בציוץ בטוויטר.

 

 

 

אוסטריה התפטרות חשדות פרישה מהחיים הפוליטיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד