י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אביו של אליאור חן בביהמ"ש: "בני חף מפשע" • צפו

תפנית בבית המשפט העליון: הוצע שהתיק ייפתח מחדש במחוזי • קבוצת רבנים ועסקנים הגיעה לתמוך במתעלל • האב בראיון ל'בחדרי חרדים': "בחיים לא הרביץ" • וידאו

בבית המשפט. צילום: קובי הר צבי
בבית המשפט. צילום: קובי הר צבי



בית המשפט העליון דן היום בערעורו של אליאור חן, מי שכונה "הרב המתעלל" ונשפט ל-24 שנות מאסר. יעקב חן, אביו אליאור, אמר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מצפים שסוף סוף יצא הצדק לאור".

במהלך הדיון שנמשך ארבע שעות, שמע בית המשפט את טענות עורכי הדין בבקשה לבטל את גזר הדין נגד חן במלואו או לפחות בחלקו. הם ביקשו "להורות על זיכויו של המערער ולחלופין להורות על שמיעת המשפט מראשיתו".

המדינה שהשתתפה בדיון השיבה לטענות, ובמהלך הדיון אירעה פריצת דרך שעלולה להיטיב עם חן: השופט הנדל הציע כי התיק ייפתח מחדש בבית המשפט המחוזי ושם יישמעו מחדש את העדויות. כדי לחסוך עוגמת נפש לילדים שנאלצו להעיד בפעם הראשונה. עדויותיהם, כך על פי ההצעה, לא יימסרו בשנית.

עוד בנושא:
גאב"ד 'העדה' בעד אליאור חן: "אדם חף מפשע"


המדינה טרם השיבה תשובה להצעה ובית המשפט טרם קיבל את ההחלטה הסופית בעניין הערעור.

אביו של אליאור חן אמר ל'בחדרי חרדים': "אני מאמין שהבן שלי זכאי. שהוא לא עשה כלום". הוא האשים את העיתונאים, התקשורת ובעיקר את העורך דין הקודם שייצג אותו בפרשה, "בגללו הוא לא אמר מילה במחוזי", הסביר.

לדבריו, "החסידים שאמרו שהוא אכן התעלל בילדים – התנצלו". עוד הוא הוסיף: "הוא ייתן הוראות להרביץ לילדים? הוא בחיים לא הרביץ לאף אחד. בחיים הוא לא הרים יד. לא היה ולא נברא. הכל המצאה של העיתונאים".

אביו של חן שהתמודד עם שאלות העיתונאים לפני פתיחת הדיון אמר כי הילד ששוכב במצב קשה עד היום היה חולה באפילפסיה, "זו בעיה של ההורים שלו. לא בעיה שלנו. זה שהוא הכניס אותם לבית זו הייתה טעות חייו".

• אם הכל בלוף, למה הוא ברח לברזיל?

"הוא יצא מהארץ כחוק", משיב יעקב, "בדיעבד אני מודה שזו הייתה טעות".

• איך הוא מרגיש בכלא?

"מרגיש טוב מאד".

התקווה של מקורבי חן הייתה כי 600 אנשים יהיו נוכחים בשעת הדיון, אך בסופו של דבר הגיעו רק 30 איש. חלק מהנוכחים היו עסקנים שטיפלו בפרשה.

הבוקר זכה חן לתמיכה מפתיעה: במכתב עליו חתמו גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, האדמו"ר ממשכנות הרועים ואדמו"ר ממבקשי אמונה, הם ביקשו להתגייס עבור מה שהם מכנים "מצוות פדיון שבויים".

חף מפשע • וידאו

הגיעו לתמוך • תמונות



















חן בית משפט התעללות רב משפחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד