ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
האיום האיראני

בנט שוחח עם מזכיר המדינה בלינקן: "שיחה ארוכה ולא פשוטה"

בניסיון לבלום כניעה של המעצמות לאיראן, ראש הממשלה בנט שוחח היום עם מזכיר המדינה האמריקאי, שיחה אותה הגדיר גורם הכיר "ארוכה ולא פשוטה" | השר גנץ: "אין לנו את הזכות שלא להכין לעצמנו את האופציות"

בנט שוחח עם מזכיר המדינה בלינקן: "שיחה ארוכה ולא פשוטה"
אנתוני בלינקן//נפתלי בנט צילום: פלאש 90

בעוד הדיונים בין המעצמות לאיראן בסוגיית הגרעין האיראני נמשכים בווינה, בישראל פועלים במרץ בניסיון לבלום אפשרות של כניעה של המעצמות, מה שיאפשר לאיראן להתקדם עם תוכנית הגרעין.

בצל השיחות שקיים שר החוץ יאיר לפיד בתחילת השבוע בפריס ובלונדון, שם נפגש עם ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון ועם נשיא צרפת עמנואל מקרון, גם ראש הממשלה ושר הביטחון פועלים בנושא.

היום (חמישי) שוחח ראש הממשלה נפתלי בנט, עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, לפי לשכת ראש הממשלה השיחה עסקה ברובה בסוגיית הגרעין האיראני. -מזכיר המדינה עדכן את רה"מ על הנעשה בשיחות בין איראן למעצמות בווינה.

ראש הממשלה התייחס להודעת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שהתפרסמה במהלך השיחות, לפיה איראן החלה להעשיר ברמה של 20% בצנטריפוגות מתקדמות במתקן התת-קרקעי בפורדו, ואמר, כי איראן מבצעת "סחיטה גרעינית" כטקטיקת משא ומתן, וכי הדבר צריך להיענות בהפסקה מיידית של המו"מ ובצעדים קשים מצד המעצמות.

גורם מדיני התייחס לשיחת ראש הממשלה והמזכיר האמריקאי וציין כי זו הייתה "שיחה ארוכה ולא פשוטה. רובה המוחלט (90%) עסק באיראן". לפי אותו גורם, בשיחה רה"מ הביע את התנגדותו להסרת הסנקציות מאיראן, ובפרט למסגרת של הסכם חלקי, שמשמעותו המעשית היא זרימה מאסיבית של כספים למשטר בטהרן.

בנוסף, בשבוע הבא ימריא שר הביטחון בני גנץ לסדרת פגישות ביטחוניות-מדיניות בארה"ב, ובמרכזן פגישות עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין בפנטגון ופגישה עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן.

בראיון הבוקר אמר שר הביטחון גנץ, כי "אנחנו צריכים להכין את עצמנו לכל אפשרות של הגנה על מדינת ישראל. אנחנו מפתחים יכולות וצריכים להמשיך לחזק אותן".

עוד כמר השר גנץ "האפשרות הצבאית חייבת תמיד לעמוד על הפרק. היא כמובן הדבר האחרון שאנחנו רוצים להשתמש בו אבל אין לנו את הזכות שלא להכין לעצמנו את האופציות".

אנתוני בלינקן נפתלי בנט האיום האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד