ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לייזר מוזס במליאה: "הממשלה מנסה להלך אימים"

ביקורת בכנסת נגד החוק החדש המעלה דרמטית את אחוז החסימה • חבר הכנסת אליעזר מוזס מיהדות התורה: "הממשלה מנסה להלך אימים ולסתום פיות"

מוזס. צילום: פלאש90
מוזס. צילום: פלאש90

הצעת האי-אמון שהגישו חברי הכנסת תמר זנדברג (מרצ), עפו אגבאריה (חד"ש), ישראל חסון (קדימה), מסעוד גנאים (רע"מ-תע"ל) בנושא, "כישלונה של הממשלה בתחום המדיני, החברתי והכלכלי", הפכה להצעה לסדר היום, זאת בשל בקשת הקואליציה והמנהג לא להגיש הצעות אי אמון בעת היעדרות של ראש הממשלה מן הארץ.

כפי שדיווחנו, שוהה נתניהו בימים אלו בביקור רשמי בסין.

עם זאת, קראה ח"כ תמר זנדברג (מרצ) לממשלה למשוך בחזרה את הצעת חוק "המשילות" שזכתה לתמיכת ועדת השרים לחקיקה, על מנת לקיים דיון בכנסת בהצעת החוק בנוכחותו של ראש הממשלה: "אין בעיית משילות או יציבות בישראל בעשור האחרון. הממשלות האחרונות הן ממשלות ימין הפועלות לפי תפיסת עולמן. יש רצון להגביל את כוח המפלגות הקטנות בטענה ל"סחטנות". כן, הן מציקות, אבל זו תפקידה של האופוזיציה".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) הוסיף לדבריה: "הממשלה מנסה להלך אימים ולסתום פיות".

"חוקי המשילות הינם חוקים בולשביקיים שכל תכליתם חסימת השיח הדמוקרטי. זה נראה כאילו הממשלה החליטה בכל מחיר, בכל תחום ובכל דרך, לפגוע בחלשים. אם בחקיקה דורסנית אנטי דמוקרטית ואם בפגיעה קשה בכיס.

"הרב מוזס התייחס בדבריו אל הודעת שר האוצר כי במקום לחלק קצבאות יפתח מרכזי הכשרה. "מה הוא ירוויח מזה? הוא אמנם ישיג טכנולוגיה והכשרה, אבל אם לילד של אותו הורה לא יהיה מה לאכול מה הועלתם? הרי תגדילו את העוני!"

"גם אל דבריו של לפיד כי במקום כספים קואליציוניים הוא יסלול מסילת רכבת לכרמיאל, התייחס הרב מוזס "מה אתם חושבים שעשינו עם אותם כספים קואליציוניים, לקחנו הביתה? הרי העברנו אותם לטובת מטרות שממשלות ישראל שכחו או בחרו שלא לתקצב. העברנו אותם לטובת שילוב ילדי חינוך מיוחד, לטובת תרבות, גם אם היא חרדית, לטובת קידום תלמידים!"

"180,000 תלמידי מזרח ירושלים לומדים ליבה,יחד עם תכנית הלימודית של הרשות הפלשתינאית. הם מכנים את היהודים "הכנופיות הציוניות שגזלו את פלשתין" ובמימון מדינת ישראל! מלמדים שם שנאה, והסתה חמורה. לעומתם, התלמידים החרדיים הממומנים חלקית בלבד נדרשים עתה ללמד 100% ליבה, אחרת לא יתוקצבו, "כנצר יחיד למשפחה שאבדה כולה בשואה, קשה לי לראות את ההתעלמות המוחלטת של ספרי הלימוד במזרח ירושלים מהשואה. ובמימון מלא. אל תטיפו לנו החרדים ללמוד ליבה, אל תאיימו עלינו!

"נמשיך בשמירת המסורת ובעשיית ככל אשר יורוך". סיים.

"אל תטיפו לנו החרדים ללמוד ליבה, אל תאיימו עלינו! נמשיך בשמירת המסורת ובעשיית ככל אשר יורוך". סיים.

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג (העבודה) טען: "כוונת הממשלה להביא לביטול הפטור ממע"מ על פירות וירקות היא נמהרת ופסולה".

סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד ביתנו) השיב בשם הממשלה למציעים: "אין בעולם כולו מדינה שהיתה מסכנת את תושביה בנסיגה לגבולות שמסכנים את ביטחון המדינה. נעשה הכל על ביטחון אזרחי ישראל. אינני יודע מי פעל בסוריה, אבל אזרחי ישראל ניצלו מרעיונות השמאל לסגת מרמת הגולן לקווי הכנרת.

"איש אינו יודע מה יילד יום בסוריה. סוריה היא היום הבנק שממנו מקבל החיזבאללה את הנשק שלו. (בתגובה לדברי ח"כ זנדברג) ברור כשמש שישנה בעיית משילות במדינת ישראל. לא כל הצעת חוק היא פאשיסטית וסותמת את פיות המיעוט".

ההצעה תועבר לדיון במליאת הכנסת באחת מישיבותיה הקרובות, כך החליטו חברי הכנסת. 33 הצביעו בעד ההעברה למליאת הכנסת, ולא היו מתנגדים או נמנעים.
כנסת מוזס אחוז החסימה יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד