י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"פזיזים וחסרי אחריות"

שקד פרסמה תזכיר הצעת החוק לקיצור שעון החורף; חשש מחילול שבת המוני

שרת הפנים איילת שקד מקדמת במרץ חוק שיוביל לקיצור שעון החורף כך שהשינוי יקרה השנה כבר בתאריך ח' אדר ב' • החשש: שומרי שבת רבים ילכו אחרי לוחות השנה ויחללו שבת במשך שבועיים • מקלב תוקף: "הכשלת הציבור לא נמצאת על שולחנם של אנשי מפלגת ימינה"

שקד פרסמה תזכיר הצעת החוק לקיצור שעון החורף; חשש מחילול שבת המוני
חרדים בתחנת אוטובוס צילום: פלאש 90

שרת הפנים איילת שקד פרסמה היום (חמישי) את תזכיר החוק לקיצור שעון החורף אותו היא מקדמת. לפי התזכיר, החוק מתחיל בהליך של ההערות ציבור ובעוד 21 ימים יגיע לאישור הממשלה, ואז בחקיקת בזק בכנסת, כך שיחול עוד השנה ויקצר את שעון החורף, תוך חשש לחילול שבת המוני.

על פי הצעת החוק, שעון החורף יתקצר, כך שישראל תעבור לשעון הקיץ בתחילת חודש מרס, במקום בסופו, כפי שקבוע כיום בחוק. בנוסח החוק נכתב: "מוצע ששעון הקיץ יתחיל בכל שנה ביום שישי שלפני יום ראשון השני בחודש מרס בשעה 02:00, וזאת במקום יום שישי האחרון בחודש מרס בשעה 02:00".

לפיכך, החוק יתורגם כבר השנה למעשה, כך שעל פי החוק הקיים שעון החורף היה אמור להתחלף לשעון קיץ בכ"ב אדר ב', אך בעקבות החוק הוא יתחלף כבר בח' אדר ב' וכך קיים חשש לחילולי שבת בשתי השבתות המבדילות בין החוק הקיים לחוק המוצע.

כאמור, החשש העיקרי מהחוק שישתנה עוד השנה הוא מחילול שבת המוני, כך שאזרחים שלא מחוברים לחדשות לא ידעו על שינוי החוק, ויוציאו שבת בשתי השבתות המפרידות שעה לפני המועד האמיתי של יציאת השבת, זאת אחרי שלוח השנה כבר הודפס ודתיים פועלים בעיקר לפיו.

חבר הכנסת מקלב. צילום: דוברות הכנסת

מי שתוקף את החוק הוא חבר הכנסת אורי מקלב שהאשים כי "תחרות יחסי הציבור בין שרי הממשלה מי מוביל רפורמות קיצוניות מביא אותם לעשות דברים פזיזים וחסרי אחריות", לטענתו, "הקדמת שעון הקיץ תביא תקלות רבות, לוחות השנה הודפסו והשבת תצא בשעה מאוחרת יותר מאשר המודפס בלוחות השנה".

"דבר זה יביא להכשלת אנשים רבים ולחילולי שבת רח"ל. אי אפשר לשנות את הזמנים באמצע השנה", מתריע מקלב. לדברי הח"כ הליטאי, הדבר גם ישבש את לוחות הזמנים, ויערער את היציבות, "אנשים רבים קבעו אירועים על סמך או וחושך וכעת הצעה זו תשבש זאת", תקף מקלב, הוא הוסיף, כי "לצערנו נראה שהכשלת הציבור בשמירת השבת לא נמצאת על שולחנם של אנשי מפלגת ימינה".

אורי מקלב איילת שקד שעון חורף שעון קיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד