י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מהדורה מורחבת לחנוכה

לייבל'ה: הגאב"ד שהתבקש להחזיר את הגלימה

לייבל'ה חושף כי בצל הווריאנט החדש באפריקה, מתברר כי אחד הרבנים שזכה לכינוי "גאב"ד" כבר לא בקשרים כל כך טובים עם הקהילה והוא התבקש אחר כבוד להחזיר את הגלימה שהולבשה בהכתרה. וגם, מה יהיה באירוע היוקרתי של 'ארחות יושר' ביום ראשון? • העיתונאי שחבש כובע בחצר גור • הסופר ואיש התקשורת שנאבק בכלב אימתני • ומה קרה השבוע אצל זמרי המוזיקה החסידית? 

לייבל'ה: הגאב"ד שהתבקש להחזיר את הגלימה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מסכם את ימי החנוכה בעלייה גדולה במשקל, מרוב מסיבות חנוכה משפחתיות כבר לייבל'ה לא מבחין בין לאטקע ודונאטס. אך לייבל'ה שמח לפחות כי השנה שעון החורף יקוצר בחודש, מה שייתן לירושלמים פורים ביום שישי ברווח של עוד שעה פורים, ישר לפורס מפה ומקדש.

שורות אלו נכתבות בצל הסערה הגדולה בעקבות ההופעה המעורבת בבנייני האומה אותה לייבל'ה מגנה בכל תוקף, ואף הזדעזע מכך. למרות ההבהרה, אישי חינוך עדיין כועסים על הזמר שפירא. 

לייבל'ה לא נרגע מהטרנד של מניח בקדושה. וכבר אמר השבוע אחד הדרשנים על הריקוד הידוע; ומניח בקדושה - הריקוד הזה מייצג ומשקף את הנחת ועזיבת הקדושה, לעם מדושני עונג למדושנים והמגושמים ההולכים בחוקות הגויים.

לייבל'ה חושף השבוע על דרמה וטלטלה של ממש בקצה הצפון-מערבי של יבשת אפריקה, שם החל לכהן לפני מספר שנים אחד מהרבנים שהיה בעבר מהמקושרים בישראל, שאף זכה לכינוי "גאב"ד". לייבל'ה חושף כעת כי הסאגה הגיעה לסיומה, לאחר שמי שהכתיר והלביש את הגלימה לגאב"ד וידוע כאיש החזק בקהילה וקרוב אצל המלך, הודיע לו כי הוא מבקש את הגלימה בחזרה. וכאן למעשה הסתיים לו עוד פרק, שהוכחה לכך היה ניתן לקרוא אצל אחד הבלוגרים שפעם היה חזק. לייבל'ה כמובן ימשיך לעדכן אחר כל התפתחות בעניין.  

לייבל'ה מדווח מהאירוע המדובר שיתקיים בשבוע הבא - אירוע העשור לארגון "ארחות יושר" (או אורחוס יוישר, כפי שמכונה בעולם). ארחות יושר שהוקם ומנוהל ע"י הרב אריה קנייבסקי נכדו הקרוב של שר התורה, סוגר עשר שנים של פעילות תורנית ומוסרית ומציין זאת באירוע יוקרתי בשילוב דינר למספר מצומצם של גבירים שמחזיקים את הארגון כולו.

השבוע נכנסו ראשי הארגון לראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין להתברך לקראת המעמד.

למרות שלא נעשה כל פרסום למעמד, בעולם הישיבות זה נושא חם והמשימה להשיג כרטיס כניסה נחשק לא ממש צלחה למרבית המבקשים... מסתבר שמעבר לגדולי ישראל שאמורים להשתתף במעמד הנשגב, תופיע גם תזמורת מורחבת עם עשרים נגנים בליווי זמרים מהשורה הראשונה בעולם, על טהרת הקודש כמובן.

וזה מבלי להזכיר את הסקרנות לגבי המתנה המחולקת בסוף המעמד, כפי המסורת שהיו באירועים הקודמים של 'ארחות יושר'. למרות ניסיונות גישוש ובילוש שלייבל'ה עשה, עדיין לא הצליח לגלות מה היא המתנה הפעם, אך מה שלייבל'ה בכל זאת גילה הוא שמדובר ביצירה מיוחדת שעוד תדובר רבות.

בהדלקה הגדולה בבית המדרש החדש של חסידות גור ראה לייבל'ה את גדול הצלמים שוקי לרר חוזר לתעד את המעמד בראשות הרבי, שוקי לרר כמיטב המסורת צילם ללא פלאש והוציא תמונות פצצה. 

בהמשך ראה לייבל'ה את העיתונאי ישראל כהן שהגיע לבוש בכובע וחליפה כמו אחד החסידים, ישראל כהן התרגש ממעמד ההדלקה ומעיניו זלגו דמעות. 

אפרופו ישראל כהן, גם בחנוכה פקד הפרשן הבכיר את הבית ברשב"ם כמנהגו בקודש, להתברך מכלל הרבנים, גם לבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי הביא ישראל את הכובע המפורסם שרכש לבר המצווה, יצא היישר מהאוטו והוברק במיוחד לכבוד שורת המעמדים. 

בשעות הצהריים של אחד מימות השבוע נצפה מחזה מחריד באחת מערי הצפון. הוא עבר בשקט מוחלט, אבל לייבל'ה פה כדי לספר לכם: הסופר ואיש התקשורת יצחק פלדמן שהלך לתומו ברחובה של העיר הצפונית יחד עם עסקן בכיר מאחת החסידויות הגדולות הותקף על ידי כלב שחור ענק.

תחילה הותקף העסקן, ואחרי שהצליח להימלט, התנפל הכלב על פלדמן בחמת זעם. פלדמן נלחם בכלב בכל הכוח, וזרק לעברו חפצים. עד ראיה סיפור שהוא נאבק עם כיסא פלסטיק מקיוסק מקומי, אותו דחף לתוך לועו המאיים של הכלב. התוקף על ארבע הפיל את פלדמן על הרצפה, וניסה לנשוך אותו בכל הכוח.

בתום מאבק ממושך לעיני עשרות מקומיים נדהמים שהתאספו במקום, הגיע בעל הכלב שהצליח להשתלט על החיה הרעה שלו. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את בעל הכלב לתשאול, ולקחו איתם גם את הכלב. לפלדמן שלום. הוא יצא בנס מהאירוע המחריד מלבד שריטות בפלאפון שהיה בתוך השיניים של הכלב.

עוד באותו ערב, כשחזר פלדמן למרכז הארץ. נדלקה לו נורה אדומה בסקודה המפורסמת, בפעם השלישית מאז רכש אותה מהניילונים. פלדמן הזועם והמיואש הזמין גרר, ושלח את הרכב למוסך. שם ניסו להניע אותו ללא הצלחה. בלית ברירה גייסו חבורת נערים מקומית שתדחוף את הרכב, במה שהיה נראה כמו טרנד מניח בקדושה. לייבל'ה, שבעצמו שהה פעם ברכב כשהוא נתקע - ממליץ לכל קוראיו לא לגעת בסקודה. יש מספיק חברות בשוק. תחסכו מעצמכם צרות. ואילו לפלדמן לייבל'ה ממליץ לבדוק מזוזות באופן בהול.

בלילה הראשון של חנוכה הגיע לייבל'ה ל'בית מלכה' בבני ברק לחגוג את חגיגת הבר מצווה לבן הזקונים של ראש הקהל של חסידות בעלזא הרב מרדכי בריסק, (שלמחרת נולד גם נכד) למרות שמדובר בליל ההדלקה הראשון בחסידות בעלזא בירושלים לייבל'ה כמעט ולא יכול היה להיכנס לשמחה מרוב עומס.

בשמחה עצמה ראה לייבל'ה את חברי הכנסת אשר ופינדרוס לצד ראש העיר אלעד ישראל פרוש שהיה באמצע לקבל את הדיווחים על תקרית הזרנוק באלעד, לייבל'ה לא שמע מה היה בשיחה אך היה בטוח שעלו דברים שנמצאים על הפרק.

גם את ח"כ מאיר פרוש ראה לייבל'ה יושב בשמחה במשך זמן רב ומכין את נאום המתייוונים שנשא בברית לנכדו שנערכה יומיים לאחר מכן. 

גם את המשב"ק לבית ויז'ניץ בן ציון שטנגר, ראה לייבל'ה מתפעל מאוד מהתמונה של הנחת התפילין של החתן אצל הרבי מבעלזא. 

השבוע נערכה שמחת הברית במלון אריסטוקרט בבני ברק לבנו של מנכ"ל 'המבשר' משה פרוש. הרך הנולד נקרא בישראל 'נחום יואל' על שם הסבא הגדול לבית הלפרין. לייבל'ה שמח שנולד נוחי פרוש שני בעולם.

בשלהי השמחה, ראה לייבל'ה את וותיקי העיתונאים בדורנו ויש שיאמרו זקני העיתונאים והפרשנים, יצחק נחשוני מ'משפחה', יעקב ריבלין מ'בקהילה' ובנימין ליפקין מ'המבשר' מחויכים מתמיד.

לייבל'ה התרגש מאוד לשמוע את הפאנל השבוע של הסופרים החרדיים החסידיים, שכינס ר' יאיר וינשטוק במוצ"ש האחרון להקלטה היסטורית על הספרות החרדית המיתולוגית. לייבל'ה שמע את השנינויות של מוישה גוטמן, את הניתוחים של מוטי ויינשטוק ואת הסקירה ההיסטורית המרתקת של אלטר גרובייס. היה מרתק.

העיתונאי שלנו, יוסי שטארק מ'בחדרי חרדים', שלא מפסיק להפתיע, נתן השבוע גיחה לעיר הולדתו אנטוורפן שבבלגיה. בכדי לכבד את הוריו לא זנח את הנעלים מתוצרת בלגיה ונצפה בין התשלום למדידות בחנות מכין כתבה לאתר.

ה'הויז בחור' המיתולוגי של חסידות ויז'ניץ יוסף שמעון שכטר, נצפה בהדלקה של הלילה הראשון עובר לברכה אצל האדמו"ר מבעלזא. 

הזמר יהודה גרין נצפה השבוע בבית 770 בשכונת קראון הייטס בברוקלין, בשיאה של תפילת שחרית, אמנם התפילה לא בנוסח קרליבך אך התמונה יצאה בצורה יפה מאוד.

מי שהגיע השבוע לישראל, רגע לפני סגירת השמים, היה גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד. לייבל'ה פגש את בן דוד בדיוק ביציאה בשדה התעופה בדרכו להופעות בארץ.

מרדכי עצמו הגיע גם להכנסת ספר התורה של אמרגן המוזיקה החסידית שלום וגשל, שהכניס בהתרגשות גדולה ספר לישיבת 'אורייתא'. לייבל'ה ראה את היחצ"ן יוסי רוזנבוים, לצד אריה ארליך ועוד נעמדים לתמונה.

את הכוכב העולה במוזיקה החסידית איציק וינגרטן, ראה לייבל'ה קופץ לכבוד חנוכה לסיבוב הופעות קצר בניו יורק. כשהגיע לפנות בוקר למונסי התברר כי הגרוע מכל קרה, המטען לנייד לא מתאים לחשמל האמריקאי. העסקן הדגלאי מאיר ברנשטיין שהיה באמצע רכיבה בריאותית על אופניו, לא היסס ונסע להביא לוינגרטן מעביר לחשמל האמריקאי, כבעיית כל הישראלים.

איש היח"צ מענדי צימעט נצפה בשבוע שעבר בחנות 'כתר' בניו יורק יחד עם הרב'ה מחצאצק בכדי שזה האחרון יתחדש בבעקיטשע חדש לרגל חנוכה. יודעי דבר טוענים שמדובר בהישג גדול של מענדי לשכנע את הרב'ה המשמח. 

 

העיתונאי הסרוג הבכיר דביר עמר, שהפך את הז'אנר של עולם התורה בציונות הדתית למעצמה, נצפה בליל שישי בטשולנט של בובע בפאתי בני ברק עם החולצה והציצית בחוץ, כמיטב המסורת.

ואילו את שאול קרויזר מ'הפיצה הביתית' בבית ישראל ראה לייבל'ה מציג סופגניות צמחוניות במחיר מצחיק. 

סגל הפיקוד של מרחב דן ותחנת בני ברק סנ"צ יצחק מנשי ורפ"ק ליאור עוזר סגן מפקד בני ברק, נצפו בהדלקת נרות חנוכה בהשתתפות רבני רמת גן הרב אהרן כץ, הרב אשר ויזל, יועץ הבט"פ אליהו ארנד ומנכ"ל זק"א תל אביב צביקה חסיד.

את מזכיר מועצת חכמי התורה לשעבר רפאל פנחסי ראה השבוע לייבל'ה בשמחה משפחתית בבני ברק יושב לשיחה עם חבר מועצת העיר בני ברק מיכאל קקון מ'המרביצי'. 

בקרית התקשורת החרדית שבין מגדלי בסר לבית נועה, ראה לייבל'ה השבוע את אריאל דרעי, מנכ"ל קול ברמה וישראל כהן השני, יחד עם מוטי רייס, סמנכ"ל השיווק של בקהילה במפגש אקראי. 

שבת היסטורית התקיימה בשבת האחרונה במלון קרלטון בנהריה לשיעור המפורסם ביותר בדף היומי שיעור ב'אשמורת'. כל חברי השיעור הגיעו יחד לשבת התאחדות מרוממת.

מי שניצח על המלאכה היה חבר השיעור אבי חרל"פ שבגימיקים מיוחדים הביא עשרות מתנות לחברי השיעור שלא פסקו מלברך אותו.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לישראל גולומב מרשת הגנים של אגודת ישראל לרגל נישואי בתו בשעה טובה, בשמחה נצפו שני הסגנים הנמרצים של דגל התורה מהצפון מיכאל אלפר מחיפה ופנחס סירוקה מכרמיאל, שכמובן עשו את כל הדרך מהצפון. 

ברכת מזל טוב ליוסי צימט, יד ימינו של חנוך זייברט, ממלא מקום ראש עיריית ב"ב, לרגל שמחת הולדת הבן השבוע בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לרב אליעזר יוטקובסקי מ'אנחנו וצאצאינו', לרגל שמחת אירוסי בנו, עם בת משגיח ישיבת שערי שמועות הגאון רבי אברהם רוזנבוים.

ברכת מזל טוב לרשם עולם הישיבות, הרב אורי זלזניק, לרגל שמחת אירוסי בנו השבוע בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לעיתונאי בנצי ליזרוביץ מרדיו 'קול חי', לרגל שמחת אירוסי הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לרואה החשבון ישראל שטלברג, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. הקידוש בשבת בבוקר באוהל טייטלבוים שבמתחם הסמינר הישן בירושלים.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד