י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחוסן בשלוש מנות; חשש ל-30 נוספים

התגלה מאומת נוסף בווריאנט 'אומיקרון' בישראל

משרד הבריאות מודיע היום באופן רשמי לאחר פרסומים שונים כי מספר המאומתים לווריאנט 'אומיקרון' בישראל - עולה לשלושה • המאומת החדש, הוא מחוסן בשלושת החיסונים של פייזר • הפרטים 

התגלה מאומת נוסף בווריאנט 'אומיקרון' בישראל
בדיקת קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה במשרד הבריאות, מודיע היום (חמישי) באופן רשמי כי מספר המאומתים לווריאנט החדש 'אומיקרון', עולה לשלושה. עד כה היו שתי נשים מאומתות בלבד, שהוגדרו ע"י משרד הבריאות כנשאיות של הווריאנט שמקורו בדרום אפריקה. 

אך כאמור, נכון להיום, זוהו בישראל עד כה שלושה מאומתים שנחשפו לווריאנט 'אומיקרון'. הראשונה, מאומתת שחוסנה בחיסוני חברת 'אסטרהזניקה' ששבה מהמדינה האפריקנית 'מלוואי'. השנייה, זו מאומתת שחוסנה בשלושת החיסונים (כולל הבוסטר) של 'פייזר' ששבה מדרום אפריקה, שם התפרץ הווריאנט.

המאומת השלישי והחדש ל'אומיקרון' עליו מדווחים היום במשרד הבריאות, הוא אדם שהתחסן בשלושת החיסונים (כולל הבוסטר) של 'פייזר', ששב מאנגליה. לפי הדיווח ב'כאן', מדובר בפרופ' אלעד מאור, הקרדיולוג מביה"ח שיבא שנדבק בבריטניה ונמצא בבידוד בביתו.

השתיים הראשונות בישראל שנדבקו בזן החדש במצב קל. המאומתת הראשונה כלל לא חוותה תסמינים והשנייה חוותה תסמינים קלים מאוד שחלפו תוך 24 שעות. מצבו של המאומת השלישי בבדיקה.

בתוך כך, קיים חשד גבוה לעוד 30 מקרים של חשיפה לווריאנט אומיקרון, שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף שלהם. מתוכם, 24 לא מוגנים, כלומר - לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מהחלמתם ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. ו-6 הנותרים מוגדרים על פי משרד הבריאות - מוגנים.

בנוסף, מתוך אותם 30 מקרים חשודים, 11 הם חוזרים מחו"ל/מגעים של חו"ל ו-19 לא שהו בחו"ל לאחרונה. נתון מדאיג, שיתכן ומצביע על כך שקיימת התפרצות מסוימת בתוך המדינה. 

בנוסף לאלו המוזכרים לעיל, קיימים 12 מקרים נוספים, המוגדרים "בחשד נמוך", הוי אומר שהדגימות שלהם הוגדרו כחיובי גבולי ונשלחו לבדיקה חוזרת. מ-8 מקרים הוסר החשד לחשיפה לווריאנט אומיקרון, לאחר ריצוף.

אומיקרון משרד הבריאות פייזר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד