ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

האדמו"ר מסאטמר: "הפגינו נגד הצבא הציוני הטמא"

לקראת העצרת שתתקיים הערב בסטמפורד-היל שבלונדון, משגר האדמו"ר מהרי"י מסאטמר מכתב זירוז לנאמניו • "עת צרה היא ליעקב - שלטון הכופרים גוזר גזירות"

צילום: אלי סגל
צילום: אלי סגל

לקראת העצרת שתתקיים הערב (ב') בלונדון נגד גיוס בחורי הישיבות לצה"ל, מפרסם האדמו"ר מהרי"י מסאטמר מכתב ובו הוא קורא להשתתף בה. העצרת צפויה להתקיים באולמי הפרדס בסטמפורד היל בעיר.

במכתב המיועד לחסידי סאטמר בלונדון נכתב: "עת צרה היא ליעקב ששלטון הכופרים בארץ הקודש על עמך יערימו סוד בגזירות קשות באופן אשר לא נשמע כמוהו, להפיל את עמלנו אלו הבנים, בחורי חמד ואברכים היושבים באוהלה של תורה, להפילם ברשת שחת בצבאם הטמא והמטמא רחמנא לצלן, אשר עצם מציאותה היא מרידה בהשם ובתורתו הקדושה ובכפירה באמונה הצרופה.

"והיות שאין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים, ועיניהם של יושבי ארץ הקודש תלויות לנו תושבי חו"ל להרעיש תבל ומלואה נגד הגזירה האיומה ולבוא לעזרת השם בגיבורים, ובכן כיהודה ועוד לקרא להצטרף לקריאת קודשם של הרבנים הגאונים בעירכם, חברי הבד"ץ העדה החרדית שליט"א להשתתף אצל עצרת הסברה רבתי נגד הגזירה".

עוד נכתב: "להקהל לעמוד על נפשנו ועל נפש בנינו ולעורר רחמי שמיים מרובים שיביט ה' ויראה בעוני עמו לבטל מעלינו כל גזירות קשות ורעות, ואין כוחנו אלא בפה ולה' הישועה".

תוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי העצרת של העדה החרדית בישראל שהייתה אמורה להתקיים ביום חמישי הקרוב נדחתה בשלב זה ליום חמישי הבא.

עסקנים הסבירו כי הדחייה נבעה מכמה סיבות ובהן שתיים מרכזיות. הראשונה, כדי להמתין להשתתפות רבנים שצפויים להגיע מחו"ל לישראל לקראת החג. השנייה: יום חמישי הקרוב הוא ראש חודש סיוון, מועד בו רבים נוהגים להתפלל על קברי צדיקים ברחבי הארץ, דבר היכול לגרום לכך שכמות המשתתפים תהיה קטנה מהמתוכנן.
לונדון סאטמר ישיבות העדה עצרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד