כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"ועדת פרי? מחפשים גושפנקא למסקנות שיגבשו נגדנו"

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שיגר תלמידי הישיבה אל ציון אביו זצ"ל: "להתפלל נגד גזירת הגיוס" • אחרי ארבע שנים: יגיע אל ציון הרשב"י

רק תורה. האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק
רק תורה. האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק



גזירות גיוס, כן להתייצבות או לא להתייצבות, ועדת פרי, עצרות תפילה, הפגנות, אלו מקצת מחלקי הפאזל שבמרכזו אי הבהירות לגבי עתיד עולם הישיבות.

עם שובו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק מביקורו בארצות-הברית, נכנס אליו אחד העסקנים של 'העדה החרדית', הרב חיים ראט, מי ששימש כגבאי אצל אביו - האדמו"ר ה'דברי אמונה' זצ"ל, ועדכן אותו בפרטים אודות דיוני ועדת פרי.

הרב ראט שח לאדמו"ר, כי חברי הוועדה מעוניינים בשיתוף פעולה עמה, ולכן משגרים זימונים לראשי ישיבות ולעסקנים מהציבור החרדי, כדי להבין את הלכי הרוח במגזר, לקראת גיבוש המתווה לשוויון בנטל.

האדמו"ר הגיב בנחרצות: "אין לנו שום עניין לשבת עמם. הם מחפשים בסך הכל גושפנקא למסקנות שיגבשו נגדנו. וברור שאין לנו דבר וחצי דבר עמם ואסור לשתף איתם פעולה. אבי זצ"ל, היה בשעתו מגדולי הלוחמים נגד גיוס תלמידי הישיבות. אולם, אנו אין כוחנו אלא בפה. ולכן נשגר את תלמידי הישיבה שלנו, שיאמרו את כל ספר התהילים על הציון של אבי זצ"ל, ויעתירו בתפילה, כי זכותו תעמוד להינצל מפני זממם".

ואכן, התלמידים יצאו להתפלל כהוראת האדמו"ר ושפכו שיחם לפני בורא עולם.

לקראת ראש חודש: האדמו"ר יוכל להגיע אל ציון הרשב"י

בתוך כך, השבוע הושלם בפועל גשר הכהנים במירון, ונסללה הדרך להגעת האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק אל ציון הרשב"י כדרכו בכל ערב ראש חודש.

מזה ארבע שנים, שנמנעה מהאדמו"ר הגישה למערת הרשב"י. היה זה בגלל הפרסומים אודות מציאת קברים בדרך העולה מירונה. האדמו"ר, שהינו כהן, הקפיד להגיע בכל ערב ראש חודש, אך חדל כמעט לחלוטין מנסיעה למירון, בגין הקברים, זולת ל"ג בעומר, שבו הוא עולה בדרך הכהנים מהכפר עד לרחבת ההדלקה ותו לא.

גם כאשר בחר להגיע, ניצב האדמו"ר ליד בית הכנסת 'חזון פרץ', הממוקם כמטווחי קשת מהמערה.
כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', לקראת ל"ג בעומר האחרון, הוכשר גשר הכהנים מאחורי מערת הרשב"י, שמתחבר עד למרפסת הכהנים הצמודה למערה. בקטע הכביש שמחבר בין הגשר והמרפסת, הותקנו כיפין על גבי כיפין, לאפשר מעבר של כהנים. אולם בשבת הסמוכה לל"ג בעומר, חיבלו גורמים בני בליעל במדרגות של הגשר בזדון, ושוב טרפדו את המעבר. במודעות שפורסמו מטעם ארגון טהרת הכהנים שטיפל בהכשרת הגשר, נאמר, כי מסיבות טכניות טרם הושלמו העבודות.

השבוע, התבשר האדמו"ר כי שוקם הגשר, וכעת הדרך כשרה ובטוחה למעבר. האדמו"ר הביע שמחתו הרבה על שיוכל לחדש את מנהגו, לאחר השנים בהן נמנע ממנו הדבר. בערב ראש חודש הקרוב, יום חמישי, אמור האדמו"ר לעלות ולהשתטח על הציון בראשות כל החסידים.

בתולדות אברהם יצחק, ממשיכים במנהג המקובל מהאדמו"ר זצ"ל, שמקורו בגר"ש הלר זצ"ל רבה של צפת, שהינו זקנו של האדמו"ר, כי מותר לכהנים להיכנס לציון הרשב"י ללא כל פקפוק.
תולדות אברהם יצחק ועדת פרי התייצבות גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד