י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בניגוד להנחיות

אלפי ישראלים ששבו ארצה, לא ביצעו בדיקות קורונה

אלפי ישראלים ששבו ממדינות העולם לישראל - עברו על ההנחיות שנכנסו לאחרונה, המחייבות ביצוע בדיקה שלישית ביום השלישי לחזרתם, ולא ביצעו אותם • יתכן כי האלפים הפרו את הבידוד • בד בבד, הוחלט הערב על הורדת סכום הקנס שיוטל על אלו שלא ביצעו את הבדיקה 

אלפי ישראלים ששבו ארצה, לא ביצעו בדיקות קורונה
חוזרים מחו"ל. אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

לאחר כניסתן לתוקף של ההנחיות הדורשות עבור יציאה מבידוד - ביצוען של שלוש בדיקות קורונה, לשבים מכל מדינה ארצה, מתפרסם הערב (חמישי), שכ-3,700 ישראלים ששבו מחו"ל, לא ביצעו את הבדיקה השלישית ביום השלישי לחזרתם וכניסתם לבידוד, מדובר בכ-25% מהשבים לישראל ביום הראשון לכניסת ההנחיה החדשה. כך דווח ב'חדשות 12'. 

כל זה קורה, בזמן שבפועל אין לגורמי החוק את הכוח החוקתי להפעיל את הקנס נגד אלו המסרבים לבצע את הבדיקות - מכיוון שהחוק עדיין לא נכנס לתוקפו. החוק המוזכר עתיד להשית קנס כבד על סרבני הבדיקות. 

בדיון שנערך הערב, בראשותו של ראש הממשלה נפתלי בנט ובכירי משרד הבריאות, דנו הצדדים בנושא הטלת הקנסות על כאלו שהתחסנו אך לא נבדקים ביום השלישי לבידוד לאחר חזרתם ארצה, וכן על כאלה שלא התחסנו ואינם מבצעים בדיקת קורונה ביום השביעי לבידודם.

בסיומו התקבלה ההחלטה על 'הקמת מנגנון אוטומטי' שדרכו יעבירו במשרד הבריאות מדי יום את שמות הנוחתים שלא ביצעו בדיקת קורונה, וכך הקנס יישלח אוטומטית. בנוסף, סיכמו ראש הממשלה בנט ובכירי משרד הבריאות על הפחתת הקנס על סרבני הבדיקות לסכום של 2,500 שקלים. 

קורונה קנס כספי נפתלי בנט משרד הבריאות בידוד ביתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד