י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע שיחות הגרעין

מפקד כוח קודס מאיים "לשבור השיניים של אמריקה"

מחליפו של המחוסל קאסם סולימאני, הציג אמש נאום לוחמני במיוחד בו שיגר איומים קשים לעבר ארה"ב, על רקע שיחות הגרעין. "כוחה של איראן הגיע לרמה שארה"ב יודעת שאם תעשה מהלך לא נכון, השיניים שלכם יימחצו בפה שלכם"

מפקד כוח קודס מאיים "לשבור השיניים של אמריקה"
איסמעיל קאאני צילום: רשתות ערביות

בנאום לוחמני ביום חמישי אמר מפקד כוח קודס של איראן של משמרות המהפכה, "במקרה של תזוזה הקלה ביותר של ארה"ב, השיניים של ארה"ב יימעכו בפה שלה".

מפקד כוח קודס איסמעיל קאאני, שדיבר בכינוס לזכר ההרוגים בפעולות איראן באזור, אמר: "אנחנו אומרים לאמריקאים שיש לכם עוד זמן לעזוב את האזור בהשפלה, אחרת תגורשו בצורה גרועה יותר מאשר באפגניסטן".

כוח קודס הוא יחידה נפרדת מצבא איראן, היחידה מחלקת נשק, כסף מזומן וטכנולוגיה צבאית לקבוצות מיליטנטיות, מפקדה הקודם קאסם סולימאני חוסל בהתקפת מל"ט אמריקאי בבגדד בינואר 2020.

קאאני הילל את אנשי המיליציות והכוחות האיראניים שנהרגו באזור, בעיקר במלחמת האזרחים בסוריה, הוא אמר ל"חזית ההתנגדות להמשיך במאבקם תחת דגלו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי".

קאאני התרברב כי מאז שהפלסטינים הלכו בנתיב "מות הקדושים של האיראנים, הם הפכו לחזקים יותר ויותר, הוא התייחס למבצע שומר החומות, ושיבח את פלסטינים על ירי של אלפי טילים לעבר ישראל, הוא לעג לישראל, הוא אמר כי "ישראל אינה יכולה להגיב נגד איראן" וטען כי האיום של ישראל במהלך מלחמת לבנון השנייה ב-2006 נגד חיזבאללה בלבנון לא בוצע.

הוא לגלג על ארצות הברית ואמר, "הזמן שבו עשית כל מה שרצית, ואף אחד לא יכול היה להגיד שום דבר נגמר, זמן הפגע וברח נגמר, עכשיו אם תפגעו תקבלו מכה בחזרה כל הדרך עד הסוף". הוא שוב העלה את נסיגת ארה"ב מאפגניסטן ואמר, "נלחמת באפגניסטן 20 שנה ומה השגת?", הוא הוסיף כי האמריקאים נמלטו מאפגניסטן ואפילו לא יכלו לפנות את בני עמם.

הוא הכריז כי נסיגת ארה"ב מהאזור הושגה בחלקה ו"חזית ההתנגדות" תמשיך במאבקה. הוא אמר כי "במשך שנים אמריקה דיברה על סנקציות גלויות וסמויות, אבל כוחה של איראן הגיע לרמה שארה"ב יודעת שאם תעשה מהלך לא נכון, השיניים שלכם יימחצו בפה שלכם".

הסכם הגרעין האיראני כוח קודס האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד