י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פעולות חובקות עולם

חבר בית הנבחרים: "הרב פועל בתור אוסקר שינדלר של ימינו"

במאמר שפרסם חבר בית הנבחרים בארה"ב הוא מרעיף תשבחות על ר' משה מורגרטן העסקן העולמי החסידי מסקווירא. "הרב מרגרטן פועל בתור אוסקר שינדלר של ימינו"

חבר בית הנבחרים: "הרב פועל בתור אוסקר שינדלר של ימינו"
ניסאר אחמד אחמדי/ משה מורגרטן צילום: באדיבות המצלם

חבר בית הנבחרים של ארצות הברית, דון בייקון, פרסם מאמר שכולו מלא בתשבחות על ר' משה מורגרטן העסקן העולמי החסידי מסקווירא, המתגורר בוויליאמסבורג. מורגרטן מעורב בשנה האחרונה בפעולות חובקות עולם, וגרם כמה פעמים לקידוש שם שמים.

במאמר כותב בייקון: "הרב מרגרטן פועל בתור אוסקר שינדלר של ימינו", (שינדלר היה תעשיין גרמני שהציל אלפי יהודים בשואה). בייקון כתב כי "מורגרטן אמר בפומבי שמעשיו הם בהשראת הגויים חסידי אומות העולם שעזרו לעם היהודי בתקופת השואה. על כולנו ללמוד ולשחזר את מעשיו ואת פעולות ארגון צדק". שבראשו עומד מורגרטן.

"האם אמריקה לא תהיה מקום טוב יותר אם כולנו נעזור אחד לשני, פשוט כי זה הדבר הנכון לעשות?" כתב בייקון. "אמריקאים מכל רחבי העולם התרגשו עמוקות מהמאמצים של נשיא צדק, הרב משה מרגרטן, לסייע למי שנמצא בסיכון להירצח על ידי הטליבאן, הרב עזר גם לנוצרים ולמוסלמים. הרצון שלו לעזור למוסלמים, במיוחד, נתן לי השראה ולהרבה אחרים".

עוד כתב: "הרשו לי להדגיש את החידוש בכך, ארגון יהודי אורתודוקסי, בראשות רבנים אורתודוכסים, פועל יומם וליל להצלת חייהם של מוסלמים, נוצרים ואנשים בני דתות אחרות, בעיקר נשים וילדים".

"הוא הציל אנשים שעזרו לארצות הברית ולבריטניה במלחמה בטרור. לאחרונה הוא הוביל מאמץ להציל שתי נשים הרות שהיו מטרות בסיכון גבוה, אחת מהן ילדה תינוקת בריאה שלושה ימים בלבד לאחר שחולצה. וכן, הם הצילו גם את היהודי האחרון שנותר מאפגניסטן, זבולון סימנטוב".

דון בייקון מכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השני של מדינת נברסקה מאז 2017.

משה מורגרטן אוסקר שינדלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד