י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

לטעום פריז בישראל • נוגטין - הדליקטס של בית וגן

לקראת שבועות יצא הרצל לדגום את מסעדת הבוטיק החלבית 'נוגטין' בפאתי בית וגן בירושלים • חוויה פריזאית ממכרת, קרואסונים טריים מדיפים ניחוח ובייגל משובח

המסעדה
המסעדה



בפעם האחרונה שביקרתי בפריז, לפני למעלה משתים-עשרה שנה, שבתי עם זיכרונות לא נעימים וצלקת שטרם הגלידה. פריז אכן יפה, האווירה הצרפתית עוברת דרך הסמטאות הציוריות, דוכני העיתונים והפרחים לצד פינות חמד קולינריות שפזורות ברחבי העיר.

אני זוכר את ההלם כשנכנסתי לחדר האוכל של המלון הצרפתי - שהיה מצוי בבעלות יהודית למהדרין. האמת שציפיתי כבר לארוחת בוקר בסגנון 'בופה ישראלי', שתאתגר את הקיבה בשעת בוקר מוקדמת. כולכם מכירים את ערימות הגבינות האינסופיות, עשרים סוגי הלחמים, שבעה מיני דגנים, חמישה סוגי מאפים - לא כולל הג'חנון ופשטידת הירקות, וכמובן, לפחות שישה סוגים של דגים מעושנים הפרוסים באסתטיות מעוררת תיאבון. מה הפלא שבמחיר לינה וארוחת בוקר במלון בישראל, אפשר לרכוש כרטיס טיסה ליעד אירופאי? מישהו אמור לשלם על הררי האוכל הללו, לא?

בכל מקרה, מה שציפה לי בחדר האוכל הפריזאי, הזכיר יותר חדר אוכל קיבוצי פשוט. על השולחן היה מיחם מים גבוה לצד שני סוגי קפה. כד חלב, מארזי חמאה וריבות מיניאטוריות, קרואסוני חמאה, ואיך לא, הבאגט הצרפתי המהולל. אה, והיה שם גם גסטרונום אחד ויחיד עם ביצה מקושקשת. הידיעה שבמחיר של פנסיון מלא בארץ אתה נקשר למלון במשך יממה שלימה מבלי יכולת לצאת מאזור חדר האוכל - קצת מלחיצה.

בפריז כאמור, זה אחרת.



הסיור ברחובות פריז

לכן, לאחר ארוחת בוקר קלילה שלא מפילה אותך בהכנעה ארצה, אתה יכול להרשות לעצמך לצאת לסיבוב רגלי בעיר ולתור את פינות החמד שלה. ומה אני אומר לכם, מדובר באהבה ממבט ראשון. חנויות הבוטיק הקטנות ברובע הגטו היהודי ברחוב Rue des Rosiers, איך לומר, פתחו לי את העיניים ואת התיאבון.

גם כאן, ההיצע מצומצם ואיכותי. גבינות גאודה לצד גבינות לבנות רכות עתירות שומן, יינות בוטיק ולחמים מיוחדים לצד ממרחים איכותיים של עגבניות מיובשות, פסטו ושום כתוש בשמן זית ורוזמרין. מה אני אגיד לכם? הנה מתברר שישנם עוד כמה דברים שמרחיבים דעתו וריאותיו של אדם.

רצוני לומר בכל זה, שגם טרגדיית הכיוס ברכבת התחתית (המטרו), והצדעת מועל היד של הנערה המוסלמית כלפיי וכלפי חברי למסע, כשהיא מסננת לעברנו בצרפתית sale Juif (יהודי מלוכלך), לא פגמו בחוויה הקולינארית האותנטית שחווינו אז במלוא העוצמה. למותר לציין שבגיבוי קהילה יהודית מושרשת וענפה, הכל בכשרות מהודרת כמובן.



פריז בירושלים - נוגטין

בשבוע שעבר בדיוק, חוותי דז'ה וו פריזאי שכזה, כשנכנסתי ל'נוגטין' הירושלמית, הממוקמת ברחוב עוזיאל בשכונת בית וגן. המיקום הצדדי יחסית הזכיר לי מאוד את פריז, ובפנים זו בכלל היתה ממש חגיגה לעיניים ולחיך.

למרות השעה המאוחרת, בזריזות אופיינית לחגי, הבעלים של המקום, דגמנו מספר מנות ומאפים שהיכו אותנו בסנוורים. לא פחות.

אני הייתי רעב, מה שהקל עליי את הבחירה, ומה שאומר שהלכתי מהכבד לקל...

ארוחת בייגל שכללה חביתה טרייה, ירקות וממרחי גבינות רכות לצד מאפי הבית: בורקס חמאה, בורקס גבינה בולגרית ותפוחי אדמה. אין מה לעשות, ההבדל העצום בין תוצרת תעשייתית לתוצרת בוטיק מצומצמת בעבודת יד ניכר בכל ביס, מדובר פשוט בשני עולמות שונים בתכלית.

לקינוח לא וויתרתי על האספרסו הדחוס והמר לצד עוגיות נטולות סוכר. על המדפים מסביב פרוסים שוקולדים משובחים, יינות צרפתיים לצד שלל מעמדים דקורטיביים ואביזרי יין יוקרתיים. ממרחים על בסיס שמן זית, תבלינים בצנצנות מיוחדות ועוגיות איכותיות בעבודת יד. גן עדן של ממש לאניני החיך.

אשתי התמקדה בזירת המתוקים. רק מלהביט בצמד המקררים המציגים בפני הבאים את שלל המרקחים והתופינים המתוקים - אפשר להרגיש את המתיקות מטפסת במעלה הגרון. מוחי לחש לי בפיתוי: "תטעם, מה כבר יכול לקרות?" ובכן, מסתבר שיכול לקרות והרבה. ההתמכרות מיידית, כמו גם ההתמסרות לשלל ווריאציות הקינוח הזמינות בכל שעה ב'נוגטין'. המקום קטן וצר, ואולי זה גם מה שמוסיף נופך 'ביתי' ואינטימי למקום.

אין ספק, מדובר בפנינה ירושלמית ראויה.

אשתי כבר השתכנעה שבחופשה הבאה בירושלים, אנחנן מוותרים על ארוחת הבוקר של המלון לטובת גיחה ל'נוגטין'.



כתובת וכל השאר...

'נוגטין'-בית קפה חלבי כשר למהדרין בהשגחת הרב רובין
הרב עוזיאל 28, בית וגן-ירושלים

טל': 02-6421242
שעות פעילות:
א'-ה': 7:30-20:30
ו': 7:30-15:30
יש אפשרות להזמנת אירועים ולקייטרינג חלבי.
חלות בוטיק מיוחדות בימי שישי.


מסעדות נוגטין חלבי קייטרינג בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד