ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

אבנר הניח תפילין - והסינים המשתאים שאלו: מה זה?

אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, המתלווה אליו בביקורו בסין, הניח תפילין לעיניי המארחים הסיניים, ששאלו בסקרנות: מה כרכת על הזרוע? • ומה הוא הסביר להם?

אבנר נתניהו בתפילה. צילום: לע"מ
אבנר נתניהו בתפילה. צילום: לע"מ צילום: לע"מ

אבנר נתניהו, המצטרף לאביו במהלך ביקורו בסין, הניח תפילין לעיניי המארחים הסיניים והסביר להם: "התפילין מזכירים לנו מידי בוקר מי ברא את העולם ולפני מי אנחנו עומדים". כך מדווח האתר החב"די 'שטורעם.נט'.

נתניהו הגיע יחד עם בנו לביקור במוזיאון הפליטים היהודים בשנחאי. בביקור נכחו שלוחי חב"ד בעיר, הרבנים שלום ואברהם גרינברג. בנו של ראש הממשלה, אבנר, פנה אל הרב אברהם גרינברג ושאל אם יש לו תפילין אתו, כי הוא טרם התפלל. כשהשליח ענה בחיוב, אבנר פרש לבית הכנסת 'אוהל משה' שנמצא בסמוך, ונעמד להתפלל.

בית הכנסת אוהל משה איננו בשימוש, למרות עברו ההיסטורי החשוב. הוא מהווה כיום חלק מהמוזיאון, אולם לא מתקיימים בו תפילות באופן קבוע, ולכן אין בו בנמצא סידורים. ללא שהיות, אבנר הצעיר הוציא את המכשיר הנייד שלו והתפלל מהסידור הוירטואלי.

הוא לא שם לה להמולה מסביב, ושקע בתפילה.

מסביבו נאספו סקרנים, כולל המלווים הסיניים שלא יכלו להתאפק ובסוף התפילה התעניינו לדעת מה הוא כרך על זרועו. אבנר הסביר שהתפילין מזכירים לנו מידי בוקר מי ברא את העולם ו'לפני מי אנחנו עומדים'.

צלמי עיתונות סיניים זריזים הנציחו את המעמד המיוחד, והתמונות של הצעיר היהודי הגאה בנו של ראש הממשלה, תלמיד כיתה י"ב, המתפלל בבית הכנסת, בעיצומו של הביקור הממלכתי, גנבו את הכותרות ברפובליקה הסינית.

שלוחי חב"ד ממונים על הכנת המזון הכשר לפמליית ראש הממשלה בעת ביקורו בסין.
אבנר נתניהו סין תפילין קידוש השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד