י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הממשלה משתמשת בבריונות"

כפיית חיסונים; אגודת ישראל דורשת לשקול מחדש את ההחלטה

עיריית ניו יורק, הכריזה כי על כל עובדי מערכת החינוך להתחסן. ההחלטה כוללת גם את העובדים ואנשי הצוות בישיבות ובבתי הספר הפרטיים במדינה | אגודת ישראל באמריקה שיגרה מכתב מנומק לראש העיר, בדרישה לבטל את ההחלטה הדרקונית, העלולה לגרור פיטורים רבים 

כפיית חיסונים; אגודת ישראל דורשת לשקול מחדש את ההחלטה
חרדים בניו יורק. אילוסטרציה צילום: Luke Tress/Flash90

בתגובה להחלטה החדשה שהוכרזה על ידי העירייה בניו יורק, כי כל עובדי הישיבות ובתי ספר הפרטיים - חרדים, חייבים להתחסן נגד קורונה, אגודת ישראל של ארה"ב שלחה ביום חמישי מכתב חריף הקורא לפקידי עיריית ניו יורק לבטל את החלטתם.

הרב חיים דויד זוויבל, סגן נשיא אגודת ישראל, שלח את המכתב לראש העיר ביל דה בלאזיו ולנציב הבריאות שמכהן כיו"ר ועדת פקידי בתי הספר הדתיים והעצמאיים בעיר ניו יורק, המייצגת קשת רחבה של תלמידי בתי ספר פרטיים בניו יורק כולל בתי ספר חרדיים רבים.

במכתב הוא כותב, "למרות שאנו תומכים ובאופן כללי מעודדים חיסון נגד קורונה בבתי הספר שלנו, רבים מבתי הספר שלנו רואים את חיסון הקורונה כעניין שנותר לבחירה אינדיבידואלית, ולא כהחלטה ממשלתית".

הוא הוסיף, "ההשפעה המעשית של העירייה שמטילה חובת חיסונים עלולה להיות הרסנית לבתי הספר שלנו ולילדים שלומדים שם". הרב גם ציין כי שיעורי ההדבקה של קורונה בבתי ספר פרטיים בניו יורק היו "נמוכים ביותר, והרוב המכריע של אנשי הצוות בבתי ספר פרטיים חוסנו במלואם".

הרב כתב כי למרות שאגודת ישראל תומכת ומעודדת חיסונים לקורונה "הממשלה לא צריכה להשתמש בבריונות שלה כדי לכפות חיסונים, המציאות היא שהאחוז הקטן של עובדי בתי הספר שבחרו שלא לחסן, עשו זאת מבחירה אישית על סמך נסיבותיהם האישיות והערכים האישיים שלהם", נכתב במכתב.

עוד נכתב, כי "לפחות חלקם ימשיכו להתנגד לחיסון גם אם העירייה תטיל צו חיסון - ואז, בהתאם לחוק, הם יפוטרו מעבודתם. כתוצאה מכך, בית הספר יצטרך לגייס מורים חדשים שימלאו את המשרות החדשות שנוצרו, בעידן שבו מציאת מורים איכותיים כל כך קשה אפילו בתחילת שנת הלימודים, מציאת צוות מחליף באיכות גבוהה באמצע שנת הלימודים עשויה להיות בלתי אפשרית. חלק מבתי ספר עלולים אפילו להיאלץ להיסגר בגלל המחסור החמור במורים".

חיסון לקורונה אגודת ישראל דאמריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד