ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ארבעה הרוגים

סמוך לשבת: תאונה טראגית בצומת עופרים

דקות לפני כניסת השבת, התרחשה תאונה קשה בצומת עופרים | רכב פלסטיני שחצה קו הפרדה רצוף, התנגש ברכב ישראלי שבא ממול | מותם של ארבעה מהמוערבים נקבע במקום. 2 פלסטינים ו-2 יהודים - אח ואחות תושבי היישוב ברוכין בשומרון

סמוך לשבת: תאונה טראגית בצומת עופרים
זירת התאונה צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל | מחוז יו"ש

בכניסת שבת אירעה תאונת דרכים קשה סמוך לעופרים. בתאונה הייתה מעורבת משפחת מעודד, מהישוב ברוכין שבשומרון. אם אב ו 2 ילדים.

נהג ערבי שיצא מהכפר שקבא, עם רכב בלי רשיון שהורד מהכביש ("משטובה"), ביצע פניית פרסה פרועה באמצע הכביש, כתוצאה מכך הרכבים התנגשו. שני הנוסעים ב"משטובה" נהרגו במקום, ושני ילדי משפחת מעודד שעברו להתגורר בברוכין רק לפני כמה ימים נהרגו אף הם.

תאונת הדרכים הקשה התרחשה ביום שישי באזור השעה 15:30 בכביש 446 בצומת עופרים עם מעורבות רכב ישראלי ופלסטיני. לאחר החילוץ שארך כחמישים דק', וביצוע פעולות של צוותי הרפואה, נקבע מותם של שלושה: 2 פלשתינאים מהרכב הראשון, וילד כבן 6 שהוצא מהרכב השני. בבית החולים נקבע מותה של ילדה נוספת - הללי מעודד ז"ל.

ההערכה במשטרה כי הרכב הפלסטיני ביצע פניית פרסה בקו הפרדה רצוף - כשהרכב הישראלי הגיע מהנתיב הנגדי והתנגש בו. בעת החקירה שנערכה במשטרה אמש, עלה כי הרכב הפלסטיני הוא רכב שהועבר לפירוק והיה אסור בשימוש. 

כאמור, שני ילדים נהרגו, הילד בן ה-3 נהרג במקום, הבת, הללי, הגיעה לבית החולים ושם נקבע מותה, שני ההורים במצב קשה. האב בבי"ח בילינסון והאם בבית החולים שיבא.

לאורך ליל השבת פעלו בתיאום עם מטה החירום של המועצה האזורית שומרון: האגף לשירותים חברתיים של המועצה האזורית שומרון, יחד עם אגף שירותים חברתיים של מועצה אזורית גזר, משם הורי האשה, ובשיתוף עם אגף לשירותים חברתיים של עיריית פתח תקווה משם הורי האב.

מהמועצה אזורית שומרון נמסר כי היא מרכינה ראש. ואבלה על מותם של שני הילדים הרכים. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הביע זעזוע וצער על האסון הנורא: "בעיצומו של חג האורות נכבה אור כל כך גדול, כל משפחת השומרון ועם ישראל כולו אבלים וכואבים עם המשפחות, הלב נשבר על שני הילדים הרכים, כל עם ישראל מתפלל לרפואת ההורים, המאושפזים במצב קשה" עוד הוסיף דגן ואמר: "כתוצאה מתת תקצוב של שנים, כבישים רבים ביהודה ושומרון צרים, מפותלים, ומסוכנים בדיוק כמו הכביש הזה בו קרתה התאונה; בשנים האחרונות חל שיפור מסויים אולם כבישים רבים עדיין לא עומדים בשום סטנדרט מינימאלי, כולל הכביש הזה. כמו כן העדר האכיפה וההרתעה כלפי התופעה של העבריינות והנהיגה של הנהגים מהרשות הפלסטינית שרבים מהם נוהגים ברכבים שלא אמורים להיות על הכביש, ללא רשיון ואין מספיק אכיפה על התנועה, זה מצב שצריך להשתנות באופן מיידי. לטובת כל הנוסעים על הכביש

מנהל מרחב ירקון במד"א דורי חיים סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד עם מעורבות רכב ישראלי ופלשתינאי. הצוותים הגדולים של מד"א וכוחות הרפואה של צה"ל שהגיעו למקום החלו מיד בבדיקות רפואית לפצועים שהיו לכודים ברכבים. 2 פצועים הפלשתינאים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רופא צבאי קבע את מותם.

עוד סיפר חיים, כי מהרכב השני "חילצנו בסיוע כוחות הכיבוי 4 פצועים, ילד כבן 6 היה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות בשטח נקבע מותו. ילדה כבת 9 שהייתה מחוסרת הכרה סבלה מפגיעה אנושה, היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ולאחר פעולות החייאה ממושכות היא פונתה לבית חולים בלינסון כשמצבה קריטי, גבר ואישה בשנות ה 30 שנפגעו באורח קשה מאוד היו בהכרה מעורפלת, העברנו אותם לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם במצב קשה מאוד לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון."

ד"ר גבי גוטמן מנתח עמוד שדרה במחלקה האורטופדית בבילינסון- מעדכן הערב (מוצאי שבת) על מצבו של האבא שפונה אתמול לביה"ח לאחר התאונה הקשה בצומת עופרים. גוטמן מספר כי לאחר הגעתו במצב קשה של האבא הוא עבר ניתוח בבטן, "סיימנו ניתוח עמוד שדרה צווארי, מצבו יציב אך עדיין קשה". האבא צפוי להישאר מורדם ומונשם בשעות הקרובות. 

להב ליאור אלקריף סגן מפקד המשמרת בכבאות והצלה מסר: "התקבל דיווח במשל"ט יו"ש על תאונת דרכים בין שני כלי רכב. למקום יצאו צוותים מתחנה אזורית בנימין. עם ההגעה למקום זיהינו תאונת דרכים קשה מאוד, פצועים בדרגות פציעה שונות ולצערי אף הרוגים אשר שניים מהם לכודים בשני כלי רכב שונים.

"לאחר הערכת מצב ביצענו פיצול של הצוותים לצורך ביצוע פעולות חילוץ בזמן הקצר ביותר. עקב אופי הפגיעות ברכבים החילוץ מורכב ביותר וממושך", אמר.

עוד מוסיף להב ליאור אלקריף כי מדובר בכביש בו יש תאונות דרכים רבות, וכי הוא מבקש מציבור משתמשי הדרך לנהוג בזהירות ובאחריות.

 

תאונה קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד