י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אלאור אזריה 2?

נטרול המחבל מעורר עימות פוליטי; קריאה לחקור

בתיעוד הדרמטי מרגעי הפיגוע בשער שכם, הערב, נראה המחבל כשהוא שרוע על הרצפה ושוטרי מג"ב ממשיכים בירי לעברו | חברי כנסת ערבים ומהשמאל קוראים לחקור את כוחות הביטחון שביצעו את הנטרול | במשטרה מגבים את הלוחמים

נטרול המחבל מעורר עימות פוליטי; קריאה לחקור
המחבל שחוסל צילום: Yonatan Sindel/Flash90    

התיעוד מחיסול מהמחבל שדקר חרדי בדרכו לכותל המערבי מעורר סערה, אחרי שלפי התיעוד נראה המחבל שרוי על הריצפה אך שוטרי המג״ב שרואים כי הוא מנסה לקום ולהמשיך לפגוע בהם, יורים בו שוב ומנטרלים אותו.

התיעוד מעורר מחלוקת פוליטית, כאשר חברי הרשימה המשותפת טענו כי מדובר בהריגה לחינם תוך שהם מתעלמים ממעשיו וכוונתו להרוג יהודי. אל הקריאה לחקור את שוטרי המג"ב, מצטרף גם שר בממשלה, השר עיסוואי פריג׳.

בציוץ ברשת הטוויטר כתב השר עיסוואי פריג׳: "אל מול ניסיון רצח, יש לירות בתוקפים כדי להציל חיי אדם, לא כדי לקחת את חייהם שלהם כשאינם מהווים עוד סכנה". לדברי השר, "אם התמונה המשתקפת מהסרטונים משער שכם נכונה, לא מדובר רק בהפרה של הוראות הצבא והמשטרה, אלא גם במעשה שמבטא אדישות לחיי אדם שראוי שייחקר".

שער שכם: פיגוע דקירה לפני צאת השבת, חרדי נפצע בינוני עד קשה

מסתובב אל החרדי ודוקר אותו: תיעוד הפיגוע בירושלים

חברת הכנסת מהרשימה המשותפת עיידה תומא סולימאן תקפה אף היא: "פעם דיברו על "ניטרול". הוא על האדמה ומבצעים בו וידוי הריגה. הוצאה להורג של אדם שלא מהווה יותר איום - היא פשע איום ונורא. זו המציאות שהכיבוש מייצר".

גם חבר הכנסת עופר כסיף התעלם מהמעשה של המחבל חצי דקה קודם לכן וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "עוד הוצאה להורג ללא משפט שנקלטה בעין המצלמה. ירי באדם פצוע או שרוע שאינו מהווה סכנה, יהיה מעשהו אשר יהיה, הוא פשע מלחמה בעליל".

חברי כנסת מהימין יצאו להגנת שוטרי המג"ב שחיסלו את המחבל, כך חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר: "לכל המצקצקים, גם כשמחבל שוכב על הרצפה הוא מהווה סכנה ויכול להפעיל מטען חבלה. אני משבח את לוחמי מג"ב על פעילותם המהירה בנחישות ובמהירות, שהרגו את המחבל המתועב, וצריך שיהיה ברור לכולם, שמחבל שיוצא לרצוח יהודי יהרג במקום".

אמיר אוחנה, לשעבר השר לביטחון פנים חיזק אף הוא את לוחמי המג״ב בציוץ, "לוחמי מג"ב שחיסלו את המחבל בירושלים צריכים להיות מוזמנים ללשכת שר הבט"פ לקבלת תעודת הערכה, כפי שעשיתי פעמים רבות במשך כהונתי. ‏אני משבח אותם ואת כל השוטרים והלוחמים החותרים למגע ומחסלים את המחבלים בזירת הפיגוע, כך בדיוק צריך להסתיים אירוע".

במשטרה העניקו הם גיבוי מלא ללוחמים בזירה, מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר: "הלוחמים והלוחמות פעלו בצורה נחושה, חתרו למגע וסיימו את האירוע בכך שמנעו פיגוע גדול יותר באזרחים ובלוחמים".

"אני מגבה באופן מלא את הלוחמים", הצהיר ניצב כהן, שחיזק את לוחמיו על כך "שהגיבו כנדרש לאירוע והביאו לניטרולו של המחבל ומנעו ממנו פגיעה נוספת בלוחמים ואזרחים שהיו במקום".

שר התקשורת יועז הנדל כתב: "מחבל צריך להיות מנוטרל כאשר הוא יוצא לפיגוע. עבודה מצוינת של כוחות הבטחון. פעלו בצורה מקצועית. ככה צריך לעשות. אנחנו אף פעם לא יודעים אם המחבל עם מטען עליו או אם יש לו נשק. בכל מקרה צריך לעשות חשיבה מחודשת על שער שכם והעיר העתיקה, לא סביר שפלסטינים יסתובבו שם בלי בידוק. כך גם בהר הבית, לא הגיוני שיהודים יעברו בידוק בכניסה והפלסטינים לא. החזרת הריבונות לנגב, לגליל ולירושלים זו אחת המשימות הכי חשובות של הממשלה הזו".

פיגוע אלאור עזריה שוטר מג"ב עיסאווי פריג'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד