כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

...ואז קם הדיין והרעים: "ילד אינו תוכי!!!"

קיצבאות הילדים הפכו ללעג לרש, עם סכום יומי של 4.66 שקל לילד • אוסדיטשר נזכר בחוויה מחכימה מבית הדין, ומקווה להתבדות, אחרת - רבבות ילדים יצטרפו למעגל העוני

אוסדיטשר
אוסדיטשר

בימים אלו מוטלות על הציבור כולו גזרות כלכליות קשות מנשוא - מעבר לגזרות על הציבור החרדי ספציפית, הגזירות הללו מביאות משפחות שלמות - דתיים וחילוניים - לקו העוני.

אינני מדבר על האפליה במדינה בה העשירים הופכים לעשירים יותר, ואילו מצב המעמד הבינוני והנמוך מידרדר והולך.

אינני מדבר אף על העובדה שועדי העובדים החזקים, הנמלים וחברת החשמל, ממשיכים ב'חגיגות' בחסות ההסתדרות, אשר בפועל אינה שומרת על האינטרסים של העובדים.

אני מדבר על העובדה הפשוטה, שכיום קצבת ילד במדינת ישראל מביטוח לאומי עומדת על 140 שקל לחודש, בחשבון פשוט הקצבה לכל יום עומדת על 4.66 שקל לילד, כך ממש.

מדובר בלעג לרש. ובעודי מחשב זאת, נזכרתי במקרה בו נתקלתי בעבודתי: באחד הימים זומנתי לבית הדין הרבני בירושלים במסגרת תביעת מזונות ילדים שהגיש משרדי מטעם האשה. בדיון טען הבעל כי צרכי ילדו הקטין הם 300 שקל בחודש, על כן זהו הסכום הראוי לתשלום המזונות, והוא אינו מוכן לשלם יותר, מכיוון שמעבר לסכום זה מדובר במותרות, כך ממש!

בית הדין ביקש את תגובתי לטענות הבעל, ביקשתי לספר על ארוע שקרה לי מספר ימים קודם לכן, וזאת טרם מתן ההכרעה בעניין, כהאי לישנא: באחד הימים בני הקטן ביקש כי אקנה לו תוכי במתנה משום שגם לחבריו יש תוכי, והוא אינו רוצה להיות שונה מהם. לאור טענתו המשכנעת הסכמתי לבקשתו, ולמחרת פניתי למרכז הקניות 'מרום נווה' ברמת גן, שם קיימת חנות לרכישת חיות מחמד וציוד נלווה.

לאחר שרכשתי תוכי זהוב כנפיים ובעל כרבולת ירוקה, אשר שומר באופן ראוי להערכה על 'זכות השתיקה', ביקשתי לקנות גם מזון לתוכי, הוצע לי שק גרעינים בתוספת ויטמינים המספיק לחודש ימים - בעלות של 350 שקל.. בכך סיימתי את סיפור המעשה, והתיישבתי.

אב בית הדין הרעים בקולו ואמר כי הוא אינו מבין את הקשר בין התיק המונח לפניו לבין הסיפור על התוכי, תוך שהוא מבהיר כי עם כל הכבוד לתוכי, לא מדובר כאן בתוכי כי אם בילד!!! באותו רגע קמתי וחזרתי שוב ושוב על דברי הדיין: אני מסכים לחלוטין - כאן מדובר בילד ולא בתוכי... והמבין יבין!

בסופו של יום, קיבלה האשה דמי מזונות ראויים!

מצב הדברים כיום במדינת ישראל הוא כזה שקצבאות הילדים אינן מספיקות למחיה, ואף אינן מסייעות ולו במעט "להרים את הראש". באם הנהגת משרד האוצר לא תתעורר - נמצא עצמנו בפני 'שוקת שבורה', בה משפחות רבות אשר הסתמכו על תשלום הקצבאות יהיו מתחת לקו העוני תוך שילדיהם הקטנים יסבלו חרפת רעב.

כולי תקווה שהתחזיות פסימיות ואני טועה, הלוואי...
תוכי ילד דיין קיצבאות אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד