כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לפיד: "החרדים והערבים אשמים בדו"ח העוני"

שר האוצר יאיר לפיד מאשים את החרדים והערבים במימצאי דו"ח העוני • "יש שתי אוכלוסיות שהינן עניות בהגדרה - עצוב שזה כך" • שר הרווחה מוסיף: "קצבאות אינן פתרון"

יאיר לפיד. צילום: פלאש90
יאיר לפיד. צילום: פלאש90

שר האוצר יאיר לפיד התייחס הבוקר (ה) לדו"ח שהעלה כי שיעור העניים בישראל הינו הגבוה ביותר מבין המדינות החברות בארגון ה-OECD.

השר אמר בריאיון ל'הכל דיבורים', כי יש 2 קבוצות מרכזיות בישראל השייכות בהגדרה לעניים בישראל: החרדים והערבים.

הקצבאות הוסיף אינם פותרות את בעיית העוני אלא מנציחות אותה.

כך גם שר הרווחה השר כהן הגדיר בראיון ל"קול ישראל" משפחות שנשענות על קצבאות הילדים, כ"עניים מתוך בחירה". "צריך להפסיק עם זה, צאו לעבוד", קרא השר.

"ברור לכולם, כשהנתונים צפים על השולחנות, שמדובר בשעת חירום. קיצוץ הקצבאות לא בהכרח גורם לעוני", אמר כהן. לטענתו, "ממשלות לא עסקו בהוצאת אנשים ממעגל העוני, צריך לדאוג להם לחינוך ולתעסוקה, רק זה יוצא אותם מהמעגל הזה". שר הרווחה הוסיף כי למשפחות שבהן שני בני הזוג עובדים ועדיין נחשבים עניים, יש "לתת להם דחיפה קדימה ולשפר את מצבם". כמו כן, תמך השר במתן קצבת קיום לנכים.

"יש דברים שכולנו מסכימים שצריך לשנות, ואפשר עוד לשנות", הביע אופטימיות שר הרווחה.


כאמור, ישראל נמצאת במקום החמישי מבחינת אי-השוויון בין עניים לעשירים עם נתון של כ-0.37 על מדד ג'ני. מי שמקדימות את ישראל במדד הן צ'ילה, מקסיקו, טורקיה וארצות הברית, בהתאמה, בהן שיעור אי השוויון גדול יותר. הממוצע במדינות ה-OECD עומד על קצת מעל ל-0.3.
מאיר תורג'מן אי-שיויון עוני חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד