י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ברשימת המתנה"

המחבל מכיכר שער שכם: "שואף להיות שהיד"

בפרופיל פייסבוק השייך למחבל שחוסל הערב אחרי שדקר צעיר חרדי בכיכר שער שכם בבירה, מופיעה משאלה למות כ'שהיד' 

המחבל מכיכר שער שכם: "שואף להיות שהיד"
פרופיל הפייסבוק של המחבל צילום: צילום מסך

בפרופיל הפייסבוק של המחבל מפיגוע הדקירה בירושלים הערב, עולה תמיכה בלתי מסוייגת ב'שהידים'.

בפרופיל ישן (אינו פעיל מ-2019) תחת השם שלו, כתב המחבל, מוחמד שווכת סלימה, כי הוא "שהיד ברשימת המתנה" וכמו כן כמה פוסטים שבהם הביע תמיכה ב'שהידים'.

המחבל כתב פוסט תמיכה עם תמונתו של סאב אבו עביד, שנהרג בעימותים עם צה"ל ב-2017, "מי ייתן ואללה יצרף אותי אליך בקרוב". בפרופיל החדש יותר הביע תמיכה במחבלים שברחו מכלא גלבוע. כך דווח ב'כאן חדשות'.

דובר חמאס בירושלים, מוחמד חמאדה, גינה את חיסולו של המחבל מוחמד שווכת סלימה, בתגובה נטען כי הוא חוסל "בעודו שכוב על האדמה", הירי לעבר המחבל שדקר את הצעיר החרדי כונה "פעולה ברברית". בנוסף, הדובר שיבח את פעולת הדקירה, ודחה את מיסגורה כ"פעולת טרור", הוא כינה אותה "מימוש הזכות של פלסטיני להגן על אדמתו".

משרד החוץ הפלסטיני גינה גם הוא את הירי במחבל. בהודעה מטעם המשרד נכתב כי זהו "פשע מלחמה" והוכחה נוספת להוראות שמקבלים חיילי צה"ל ומתירות להם להרוג כל פלסטיני. עוד נכתב כי על בית הדין הבינלאומי לחקור את פשעי ישראל. גם הג'יהאד האיסלאמי גינה את הירי במחבל. הדובר כינה אותו "פשע". דובר ארגון הטרור, טארק עז א-דין אף קורא לפלסטינים "להתעמת עם כוחות הכיבוש כדי שדמו של השאהיד לא יישפך לשווא".

שער שכם דקירה שהידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד