י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לא מתבייש להודות"

לאחר גינוי החיסול; בשמאל מודים בצדקת השוטרים

לאחר שתקפו את השוטרים על רקע פרסום התיעוד הראשון מחיסול המחבל - פעילי שמאל רדיקליים חזרו בהם והביעו תמיכה בשוטרים

לאחר גינוי החיסול; בשמאל מודים בצדקת השוטרים
הסכין צילום: דוברות המשטרה

התיעוד הראשון שפורסם ברשתות הפלסטיניות, בו נראו לוחמי מג"ב יורים במחבל שדקר היום (שבת) את אברהם אלמליח סמוך לשער שכם - הביא לתגובות של פעילי שמאל רדיקליים שגינו את הירי לעבר המחבל לאחר ששכב על הרצפה.

לאחר פרסום התיעוד המלא מפיגוע הירי, הסתייגו רבים בשמאל מהגינוי, ופרסמו דברי תמיכה בלוחמים שפעלו כנדרש. הבולטים מביניהם היו יריב אופנהיימר ואורי זכי.

פעיל השמאל הרדיקלי יריב אופנהיימר, חבר הנהלה בארגון השמאל הקיצוני "שלום עכשיו", כתב בחשבון הטוויטר שלו: "סרטון הירי במחבל מחייב פתיחה בחקירה. ללוחמים אסור לירות כשכבר לא נשקפת סכנת חיים ברורה ומיידית, וחובתם להגיש טיפול רפואי מציל חיים גם למחבלים. עקרונות בסיסיים במדינה דמוקרטית".

לאחר פרסום התיעוד המלא מהפיגוע, אופנהיימר סייג את דבריו וכתב: "‏לא מתבייש להודות: צפיתי בסרטון המלא, זה לא אלאור אזריה, אין מה להשוות. היו שתי יריות קטלניות שמצופה מחיילים קרביים להימנע מהן לאחר שהמחבל על הקרקע ואת זה יחקרו, מנגד הירי מתבצע תוך כדי האירוע ואפשר להבין מדוע השוטרים חוששים שהמחבל יקום".

גם יו"ר הנהלת מרצ, אורי זכי, תקף את המשטרה, אבל התנצל לאחר פרסום התיעוד המלא: "‏צפיתי בסרטון מזווית אחרת. זה לא מקרה אלאור אזריה. נראה שהשוטרים פעלו כמצופה מהם. מתנצל בפניהם. החלמה מהירה לפצוע".

פיגוע יריב אופנהיימר מחש אורי זכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד