י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בגלל נרתיק תפילין

זוג קשישים יהודים נזרקו מטיסה ותובעים את החברה

זוג קשישים תושבי ברוקלין, הגישו תביעה נגד חברת תעופה אמריקאית, לאחר שנזרקו מטיסה, מאחר שסירבו לבקשת דיילת להניח את נרתיק הטלית והתפילין מתחת למושב | כל ההסברים כי מדובר בחפץ קדוש ודתי, לא הועילו

זוג קשישים יהודים נזרקו מטיסה ותובעים את החברה
אילוסטרציה צילום: unsplash

זוג קשישים, תושבי ברוקלין תובעים חברת תעופה בארה"ב, לאחר שהורדו מטיסה כי לא הסכימו להניח על קרקעית המטוס את נרתיק הטלית והתפילין.

רוברטו (מנחם) ואלנה בירמן, היו בדרכם ממיאמי לביתם בברוקלין באוגוסט האחרון, כאשר אחת הדיילות התעקשה שאת הנרתיק יניחו על הרצפה מתחת המושב.

רוברטו ניסה להסביר לדיילת כי מדובר ב"פריט דתי", והוא לא יכול להניחו מתחת למושב על הרצפה, הוא הסביר שכיהודי אורתודוקסי, אסור לו להניח את הנרתיק היקר על הרצפה בשל קדושתו. "זה לא משנה" אמרה לו הדיילת. "היא צרחה עלי והצביעה עלי", סיפר רוברטו ל'ניו יורק פוסט'.

"לא האמנתי שזה קורה לי באמריקה" אמר רוברטו. אלנה בירמן אמרה כי בקשתה של הדיילת דומה לבקשה לנוצרי "לזרוק צלב על הרצפה". היא אמרה כי "אף אחד לא אמר מילה, אף אחד לא הגן עלינו, זה היה מביך", אמרה.

אחד הדיילים הורה להם לבוא אחריו, ברגע שהם הובלו החוצה, הדייל אמר לדיילים האחרים "סגרו את השער". אלנה אמרה ל'ניו יורק פוסט', "מה אנחנו, פושעים?". היא תיארה שבעלה "היה הרוס".

"זה יצא מפרופורציה", אמר רוברטו, והוסיף כי דיילת התחילה הכל, "היא כל כך עצבנה אותי. אני רעדתי". הם סיפרו כי הם נותרו ללא תרופות של רוברטו, לא קיבלו שום עזרה מחברת התעופה למזון או מקום לינה באותו לילה, ונאלצו לקחת מונית לביתו של חבר.

עכשיו הם תובעים את חברת התעופה, "הלקוחות שלי נזרקו מהטיסה בהתבסס על הדעות קדומות וחוסר רגישות המוחלט של עובדי חברת התעופה מסיבות שאינן קשורות לחלוטין לביטחון", מציין עורך דינם בתביעה. הוא הוסיף כי "ההתנהגות של הדיילת והטייס הייתה פוגענית, זה היה לא הגיוני".

טלית ותפילין חרדים בטיסה תביעת פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד