י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
5 שעות אימה

טייסים מנעו ממטוס שיצא משליטה להתרסק והצילו 200 נוסעים

טייסים נאבקו לשמור על מטוס שיצא משליטה ביום חמישי האחרון, מלהתרסק במשך חמש שעות, וכך הצילו את 200 נוסעי המטוס

טייסים מנעו ממטוס שיצא משליטה להתרסק והצילו 200 נוסעים
מטוס חברת S7. אילוסטרציה צילום: מתוך הפייסבוק של החברה

תקרית מפחידה התרחשה ברוסיה כאשר המטוס מסוג איירבוס A321 עם 201 אנשים על הסיפון כולל 25 ילדים, צלל פתאומית זמן קצר לאחר ההמראה.

הטייסים נאלצו להטיס את המטוס לאזור סיביר, והצליחו לבצע נחיתת חירום רק לאחר סיוט שנמשך חמש וחצי שעות.

הקפטן פרסם קריאה לעזרה זמן קצר לאחר ההמראה, אך נכשל פעמיים עם נחיתת חירום בשדה התעופה בעיר מגדן. המטוס התנדנד בצורה מפחידה, אורות המטוס נדלקו וכבו לסירוגין.

לפתע הטייס האוטומטי כבה והייתה תקלה בכפתורים האלקטרוניים, על פי הדיווח, הקפטן לא הצליח לרוקן דלק כדי לנסות נחיתת חירום בטוחה.

במקום זאת, הוא טס הלאה, מעל רכסי הרים, לעבר שדה התעופה הקרוב ביותר, בעיר יקוצק, העיר הקרה בעולם.

נוסעים סיפרו כי המטוס התנדנד, חפצים עפו באוויר, כולם חששו שהם עומדים להתרסק. לאחר כמעט שעה, המטוס התייצב אך חלפו שלוש שעות עד שהטייסים הגיעו לגובה 32,000 רגל. לבסוף הטייסים דחו נחיתה בעיר יקוצק הקפואה, שם הטמפרטורה הייתה מינוס 30. הם טסו לאירקוצק, שם היה מינוס אחד בלבד, ונחתו נחיתת חירום מוצלחת לקול תשואות רמות של הנוסעים.

המטוס שייך לחברת התעופה S7, חברת תעופה רוסית גדולה מאד, המטוס נכנס לאזור של קפוא מאד, מה שהוביל לניתוק הטייס האוטומטי. רשויות החוק מבצעים בדיקות על רקע החשדות שתרסיס ההפשרה של הקרח היה פגום.

ראש עיריית מגדן, יורי גרישאן, שיבח את "המקצועיות הגבוהה, האומץ והקור רוח" של הצוות בזמן החירום. "הפעולות המהירות שלך מנעו את הטרגדיה והצילו את חייהם של יותר מ-200 נוסעים", אמר.

ברוסיה דווח, כי הצוות שהטיס את המטוס הושעה, עד לסיום החקירה, החקירה לא מתמקדת בהתנהגות הטייסים במהלך הטיסה עצמה, אלא מהמצב שבו קיבלו את המטוס לפני ההמראה.

מחקירה ראשונית עולה, כי המטוס לא טופל כראוי עם נוזל מיוחד נגד הקרח, סביר להניח שהנוזל עצמו היה חומר נגד הקפאה לרכב, ולא למטוסים. עם זאת, על פי הדיווח בתקשורת המקומית, עד כה אף אחד מעובדי שדה התעופה במגדאן משם המריא המטוס, לא נעצר.

התרסקות מטוס טיסה מפחידה רוסיה תקלה בטיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד