י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הרס בבית חב"ד

ונדליזם נוראי במרכז היהודי: חוטי חשמל נחתכו והצנרת פורקה

ונדליזם נוראי במרכז היהודי בבית חב"ד בקנזס סיטי במיזורי: הרב איטקין שנכנס למקום ביום שלישי האחרון, הופתע לגלות את הנזק הרב שהשאירו המשחיתים, חוטי חשמל שנחתכו, מים זורמים מתוך צנרת שפורקה ועוד

ונדליזם נוראי במרכז היהודי: חוטי חשמל נחתכו והצנרת פורקה
הרס בבית חב"ד בקנזס סיטי צילום: מתוך פייסבוק

 

הרס בבית חב"ד בקנזס סיטי במיזורי. ניירות וספרים התגוללו בכל מקום, חוטי חשמל נתלשו החוצה, מים זרמו מתוך צנרת שנחתכה. כך גילה הרב יצחק איטקין בכניסתו לבית חב"ד ביום שלישי האחרון כשהגיע למסור שיעור תורה.

"אין דבר יותר מטריד מלהיכנס לבית חב"ד לשיעור תורה מוקדם בבוקר ולמצוא את המקום קרוע", כתב הרב איטקין בעמוד הפייסבוק של בית חב"ד. על פי המשטרה, הם קיבלו קריאה בנוגע למישהו ששמע שבירת זכוכית ליד בית חב"ד בסביבות השעה 01:00 לפנות בוקר יום שלישי, והצליחו לזהות רכב שטח שחור שנסע מהמקום זמן קצר לאחר מכן.

מתוך פייסבוק.

השוטרים באזור מצאו מכונית התואמת את התיאור, אך המכונית נעלמה במהירות והמשטרה לא הצליחה לתפוס את הרכב. הרב איטקין כתב בחשבון הפייסבוק: "זאת הייתה המציאות של היהודים שנכנסו לבית המקדש במהלך סיפור חג החנוכה, הם מצאו בית מקדש שחרב ונטמא, ובמקום לזעוף הם הלכו ישר לעבוד כדי למצוא את פך השמן. הם מצאו את פך השמן והדליקו את החנוכייה והשאר היסטוריה. אנחנו הולכים למצוא את השמן ולהצית מחדש את החנוכייה שלנו".

הרב כתב כי לא זאת הדרך שהם תכננו לגייס תרומות, אך אין ברירה. כדי לממן את השיפוץ, השיק הרב איטקין קמפיין לגיוס תרומות עם יעד של 54,000 דולר, שהגיע מעל 80 אלף דולר.

קנזס סיטי בית חב''ד ונדליזם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד