י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ביקור ראשון מאז הרצח

נשיא צרפת נפגש עם יורש העצר בסעודיה,

נשיא צרפת נפגש עם יורש העצר בסעודיה, מדובר בביקור ראשון של מנהיג גדול מאז הרצח | השניים ידונו בסוגיות אזוריות כולל המשבר בלבנון ושיחות הגרעין עם איראן

נשיא צרפת נפגש עם יורש העצר בסעודיה,
מקרון אצל בן סלמאן צילום: משרד החוץ הסעודי

נשיא צרפת עמנואל מקרון הגיע ביום שבת לסעודיה, והפך למנהיג המערבי הגדול הראשון שביקר במדינה מאז רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י ב-2018. נשיא צרפת עמנואל מקרון נפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן במהלך נסיעתו לאזור המפרץ, מקרון ביקר בסעודיה, איחוד האמירויות וקטאר.

במסגרת הביקור שלו במפרץ, השניים ידונו בסוגיות אזוריות כולל המשבר בלבנון ושיחות הגרעין עם איראן. כזכור הרצח של העיתונאי ב-2018 עורר זעם בינלאומי, אבל מקרון אמר כי "אי אפשר לתקשר עם האזור תוך התעלמות מהסעודים החזקים".

"מי יכול לחשוב לשנייה אחת שאנחנו יכולים לעזור ללבנון ולשמור על השלום והיציבות במזרח התיכון אם נגיד שאנחנו לא הולכים לדבר עם ערב הסעודית, המדינה המאוכלסת והחזקה ביותר במפרץ", כך אמר לכתבים בדובאי, התחנה הראשונה בביקור של במפרץ.

רועי קייס כתב לענייני ערבים ב'כאן חדשות' דיווח, כי צרפת וסעודיה קוראות בהודעה משותפת להעביר את כל אמצעי הלחימה בלבנון לידי מוסדותיה הרשמיים של לבנון, וזאת במטרה לשמור על יציבות האזור וביטחונו ולעצור את תעשיית הסמים הפושה בו. ההודעה נמסרה במהלך ביקורו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון בממלכה ועל רקע הקריאות הגוברות בתוך לבנון לפרוק את ארגון הטרור חיזבאללה מנשקו.

בסוגיה האיראנית נמסר כי ריאד ופריז מביעות את דאגתן לנוכח התקדמות פרויקט הגרעין האיראני והיעדר שיתוף פעולה מצד איראן עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. צרפת, כך נמסר בהודעה, "נחושה שלא לאפשר לאיראן פיתוח של נשק גרעיני ודוגלת בצורך לעצור את הפעילות האיראנית הפוגעת ביציבות האזור, ובכללן ירי טילים על סעודיה".

סעודיה נשיא צרפת עמנואל מקרון מוחמד בן סלמאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד