כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שוב: בחורי ישיבה תקפו חייל חרדי • "צא מפה חרד"ק"

בחורי ישיבה תקפו בערב חג השבועות חייל: "צעקו עליי ודחפו אותי" • יוזמי הקמפיין נגד החרד"קים עדיין חוששים להזדהות • נפתח מוקד מיוחד עבור החיילים המותקפים

מודעה נגד החיילים החרדים. צילום: ארכיון
מודעה נגד החיילים החרדים. צילום: ארכיון



שוב תקיפה נגד חרד"ק: חייל חרדי שהמתין לאוטובוס בערב חג השבועות, נכנס לשירותים באחת הישיבות הסמוכות - והותקף על-ידי קבוצת בחורים. "הם צעקו עליי: איך אתה לא מתבייש להסתובב כאן עם מדים".

התקיפה אירעה ביום שלישי בצהריים, עת החייל המתין בתחנת אוטובוס בבני ברק. כששם לב שהאוטובוס אינו מגיע וההמתנה אורכת זמן רב, הוא נכנס לאחת הישיבות הסמוכות, במטרה להשתמש בשירותים.

"פתאום מתנפלת עליי קבוצה של בחורים מישיבה קטנה, צועקים עליי, דוחפים אותי", סיפר החייל לחבריו, "הם צעקו לעברי: צא מפה חרד"ק, אתה מסית נגד החרדים, איך אתה לא מתבייש להסתובב במקום קדוש עם מדים?"

באותן דקות הרגיש החייל מושפל. "אני לא מעכל את זה עד עכשיו, עוד דקה ורצו לסקול אותי
באבנים. זה הזוי. לא האמנתי שככה שוטפים את המוח של בחורי ישיבה, מזל שהצלחתי לברוח, אחרת זה היה נגמר רע. אין לי מושג לאן זה יגיע בסוף".

זה אינו הסיפור הראשון שאירע בשבועות האחרונים נגד חיילים חרדים. בערב ראש חודש סיוון הותקף יעקב רפאלי, חייל שח"ר המשרת בחיל הים על-ידי קבוצת אברכים ובחורים בקבר הרשב"י במירון.

הקמפיין נגד החרד"קים מתנהל בעוצמה, אך יוזמיו עדיין חוששים להזדהות ומסתתרים כמוגי לב. גם הבוקר (ה) פוזרו פשקווילים נגד החרד"קים, הפעם בעיר אלעד.

גורמים בכירים במדור לשילוב חרדים בצה"ל החלו לפעול מול עסקנים חרדים, אלו המקורבים לבתיהם של גדולי ישראל בבני ברק, כדי לסלק את התופעה מהרחוב החרדי. "אין זו דרכנו, וודאי שדעתם של גדולי ישראל אינה נוחה מזה", השיב אחד העסקנים, "אנחנו נדאג לטפל במקרים כאלו".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי קיים מוקד פניות לחיילים החרדים וניתן לפנות בכל ענין בכל שעות היממה. המוקד: משרד 03-5698806 או 052-5942222
חייל חרדי הותקף בחורי ישיבה קמפיין החרדקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד