ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

נפתלי בנט: "לבני מתנהגת כמו פיל בחנות חרסינה"

חילופי מהלומות בין לבני לבנט • שרת המשפטים הודיעה כי לא תחתום על תקנות האוסרות תפילת 'נשות הכותל' ברחבה • בנט: "פוגעת בסיכויי הפשרה" • לבני: "נו באמת"

ציפי לבני. צילום: פלאש90
ציפי לבני. צילום: פלאש90



מאבק נשות הכותל יוצא מהרחבה - ועובר אל הממשלה: בעוד והשר בנט הודיע שימנע את תפילת נשות הכותל, הודיעה שרת המשפטים לבני - כי היא לא תאפשר זאת.

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע בעבר כי בקשתן של נשות הכותל, שלפיה ברצונן להתפלל ולעטות על עצמן טליתות - אינן חורגות ממנהגי המקום.

בתגובה, החליט נפתלי בנט, המחזיק בתיק הדתות - לתקן תקנות חדשות המחדדות מהו מנהג המקום והאוסרות על התפילה באופן הזה.

אלא שעל התקנות צריכה לחתום שרת המשפטים, ציפי לבני, שמיהרה לשגר לבנט מכתב שבו הבהירה לו כי לא תאשר כל שינוי שכזה.

"נוכח זאת", כתבה לבני, "אני מביאה לידיעתך את עמדתי העקרונית בנושא, עוד טרם התקנת תקנות חדשות. קביעת בית המשפט מקובלת עליי ואני גם סבורה שהיא תתרום משמעותית לקידום הנשים בחברה הישראלית והדתית".

נפתלי בנט הגיב כי לבני מתנהגת "כפיל בחנות חרסינה. לבני פגעה מאוד בסיכוי להגיע לפשרה בנושא נשות הכותל".

לבני: "נו באמת"


לבני הגיבה כי היא מתפללת בבית כנסת אורטודוקסי ואינה בהכרח תומכת ברפורמים, אך הפשרה היחידה לדעתה היא להעניק אפשרות לנשות הכותל להתפלל ברחבה.

"נפתלי בנט, נו באמת!", כתבה, "השר בנט נסער. הוא טוען שלא התייעצתי איתו לפני שכתבתי לו מכתב שבו הבהרתי את עמדתי באשר לתפילת נשים בכותל.

"אז בנט, נאה דורש נאה מקיים: מאז שפרצה סערת הכותל ועד היום השר בנט לא התקשר ולא עדכן אותי בניסיונות הפשרה שהוא טוען שהוא מנהל בסוגייה, למרות שעל פי החוק שנינו אמורים לחתום על התקנות ולכן אין לו להלין אלא על עצמו.

"מסיבה זאת ולפני שיקבע עמדה סופית הבעתי את עמדתי גם פומבית, ובכל מקרה אשמח להמשיך בדיאלוג משותף.

"בנט אולי יופתע לגלות שאני באופן אישי מתפללת בבית כנסת אורתודוכסי ומחילה על עצמי מנהגים אלה, ואני מודה שהיה קשה לי אישית לראותן מתפללות בדרך אחרת ולעכל זאת אבל אני מאמינה שהבשילה העת - חוקתית וחברתית-תרבותית - ליישם מדיניות סובלנית ופלורליסטית במדינת ישראל. יש להוסיף כי התפילה המדוברת היא באזור המיועד לנשים בלבד. כך שגם מבחינת זרמים שונים, שאינם מפרידים בתפילה, יש בכך פשרה מסוימת והמעטת פגיעה אפשרית ברגשות.

"אני מאמינה שהתקנות בעניין תפילת נשים בכותל צריך שיהיו ברוח קביעת בית המשפט - זו הפשרה הפלורליסטית והערכית שצריך לקבל. איני מחפשת קרבות והכרעה בין זרמים ביהדות אני שואפת לכבוד הדדי וכולי תקווה שהתקנות המשותפות יתנו לכך ביטוי".
נשות הכותל תפילה מאבק ציפי לבני בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד