כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המשטרה סירבה להתערב

זלזול וסיכון חיי אדם: נהג אוטובוס תקול, גדוש בנוסעים, אולץ להמשיך בנסיעה

קו 989 של חברת נתיב אקספרס היה בדרכו לצפת, כשלפתע התרחשה תקלה שאילצה את האוטובוס לנסוע במהירות נמוכה של 20 ק"מ בכביש בין עירוני | הנהג, שביקש אוטובוס חלופי, נתקל במענה אטום מצידם של האחראים בחברה שאילצו אותו לנסוע כל הדרך כשכלי הרכב תקול ועלול לגרום לסכנת חיים.

זלזול וסיכון חיי אדם: נהג אוטובוס תקול, גדוש בנוסעים, אולץ להמשיך בנסיעה
האוטובוס התקוע והאוטובוס המחלץ צילום: יצחק חדד

מחדל חמור וסיכון חיי אדם כשאוטובוס תקול, עמוס בנוסעים הוכרח להמשיך בנסיעתו למרות הסיכון הרב שבדבר.

אוטובוס קו 989 של חברת נתיב אקספרס שנסע ביום חמישי האחרון, סמוך לשעה אחת בלילה מנתניה לצפת נאלץ לעצור בשול הדרך בסמוך ליקנעם לאחר שהנהג הבחין שהאוטובוס תקול והוא אינו מצליח להאיץ מעל למהירות 20 ק"מ. כאמור, הנהג שחשש לנסוע בכביש בו דוהרים משאיות וכלי רכב במהירות גבוהה ולא רצה לקחת סיכון לחיי אדם, עצר באופן מיידי את האוטובוס.

יצחק, שהיה בין הנוסעים באוטובוס, סיפר ל"בחדרי חרדים" - כי הנהג שהבין את חומרת המצב יצר קשר עם האחראי בחברה ע"מ שיספקו לו אוטובוס חלופי שיקלוט אליו את הנוסעים הרבים, ביניהם תינוקות וילדים קטנים.

לדברי יצחק, האחראי בחברה סירב לבקשה והורה לנהג להמשיך בנסיעה עד לצפת, עם האוטובוס התקול למרות מהירות הנסיעה הנמוכה והמסוכנת, ולצד כל הסיכונים הכרוכים בדבר, כשכלי הרכב נוסע בדרך בין - עירונית בלילה במהירות שאינה עולה על 20 קמ״ש.

פניות הנוסעים הנפחדים ששהו באוטובוס לא הועילו והנהג אולץ לנהוג בצורה מסוכנת שכזו על כביש 77 מזרח בזמן שהנוסעים שרויים בפחד מצמית ואינם יודעים מתי ואיך תסתיים הנסיעה, זאת בזמן שבסמוך לאוטובוס המקרטע בחושך, שועטות משאיות ומכוניות במהירות גבוהה.

הנהג שהבין שהמשך הנסיעה עלול לגרום לאסון ל"ע, וכי מדובר בסכנת חיים של ממש, החליט על דעת עצמו לקחת אחריות ולעצור בתחנת דלק קרובה, תוך כדי שהוא מודיע לחברה בטלפון שאינו ממשיך בשום פנים ואופן בנסיעה שעלולה לסכן חיי אדם.

רק בשעה 2 וחצי בלילה, כשעתיים אחרי דיווח הנהג על התקלה, הודיע האחראי בחברת נתיב אקספרס לנהג האוטובוס, כי מצא נהג מתחנת צפת שיואיל בטובו להגיע אל תחנת הדלק ולחלץ את הנוסעים.

הסיוט של נוסעי האוטובוס הסתיים כשהגיעו ליעדם סחוטים ורצוצים בשעה ארבע לפנות בוקר. 

עוד מוסיף יצחק, כי הם דיווחו למשטרה על הנעשה, ופנו אליה על מנת שיחייבו את האוטובוס לעצור, ע"מ למנוע סיכון חיי אדם, אך המשטרה סירבה להתערב והודיעה שמבחינתה אין להם בעיה שהאוטובוס ימשיך בנסיעתו עד להשלמת היעד שבצפת.

"מדוע לא מתייחסים למקרים כאלו בכובד ראש?" תהה יצחק בפני 'בחדרי', "צריכים להמתין חלילה לאסון שיתרחש, רק אז כותרות העיתונים יזעקו שקבלת ההחלטות הייתה שערורייתיות, וכי היה ניתן למנוע את האירוע?!".

"הגיע הזמן להתייחס לאירוע בפוטנציאל אסון, לאסון ממש, אולי כך נצליח למנוע את הטרגדיה הבאה", מסיים.

יצחק, שלא מתכוון לשתוק, מתכנן להגיש בימים הקרובים תביעה כלפי חברת נתיב אקספרס, על הזלזול המחפיר לדבריו, בחיי אדם.

 

 

נתיב אקספרס זלזול בחרדים סיכון חיים תקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד