י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בהדלקה עם השגריר האמריקאי

רב הכותל: "המשטר האיראני מבקש להשמיד את העם היהודי"

במהלך הדלקת נר חנוכה עם שגריר ארה"ב בישראל מר תומאס ניידס התייחס רב הכותל הגר"ש רבינוביץ לנושא האיראני ואמר: "אנו מאמינים בבורא עולם שיגן עלינו מפניהם. אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר. אני מקווה כי לארה"ב יהיה חלק בשליחות האלוקית לעצור את הטירוף הזה". צפו 

רב הכותל: "המשטר האיראני מבקש להשמיד את העם היהודי"
השגריר האמריקאי בהדלקת נר חנוכה בכותל צילום: הקרן למורשת הכותל

במוצאי שבת התקיימה הדלקת נר שביעי של חנוכה ברחבת הכותל המערבי במעמד: רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ, שגריר ארה"ב בישראל מר תומאס ניידס ובנו מקס ניידס, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב, ד"ר גיל לימון המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מפקד משטרת הכותל ישראל אביב וקהל רחב.

מעמד הדלקת הנרות המרכזי התקיים ברחבת התפילה ובו השגריר הדליק נר שביעי של חנוכה יחד עם בנו, ולאחר מכן נשא תפילה אישית ליד אבני הכותל המערבי. מנכ"ל הקרן הציג בפני השגריר ממצאים מרתקים שנחשפו ליד אבני הכותל המערבי ומחזקים את הקשר של העם היהודי לבירתו ירושלים.

רב הכותל המערבי הגאון רבי שמואל רבינוביץ אמר בדבריו: "הערב אנחנו מדליקים את נרות החנוכה. נרות זעירים שמגרשים אפלה גדולה. נרות שהם הסמל המובהק ביותר של הזהות שלנו ושל השליחות שלנו – לתקן עולם במלכות שדי. אנחנו מברכים ומודים על הנס ההיסטורי המופלא שהתרחש ממש כאן מעלינו, בבית המקדש, בשעה שהשמן שהדליקו החשמונאים האיר את המקדש במשך שמונה ימים רצופים. אבל לא פחות מזה -  אנחנו מברכים ומודים על הנס המופלא שאלפיים וארבע מאות שנים אחרי המאורע הזה, עומדים בני בניהם של אותם חשמונאים באותו המקום, מדברים באותה השפה, לומדים את אותה התורה, שומרים על אותה מסורת ומורשת ומוסיפים עוד חוליה בשרשרת המופלאה והנצחית של העם היהודי".

הגר"ש רבינוביץ התייחס לאיום מצד איראן ופנה אל השגריר: "בימים אלו, יושבים נציגים שלכם מול המשטר האיראני המבקש להשמיד את העם היהודי, אנו מאמינים בבורא עולם שיגן עלינו מפניהם. "אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר" אמר דוד המלך. אני מקווה כי לארה"ב יהיה חלק בשליחות האלוקית לעצור את הטירוף הזה המבקש לעשות חושך בעולם. בכוח הרוח והאמונה שיש בנו ננצחם. אולם, זה אינו משחרר את אומות העולם לומר לאויבינו, לא! לעולם לא!".

"אנחנו מברכים אותך, אדוני השגריר, שתזכה להיות נציג נאמן של ארצך, ובן גאה של עמך. אני מתפלל כאן עם אחיי, להצלחתך. ה' ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם. ונזכה כולנו לראות בהתגשמות התפילה "אור חדש שעל ציון תאיר, ונזכה כולנו במהרה לאורו".

שגריר ארה"ב תומאס ניידס הודה ואמר: "בשבילי, הכבוד הוא להיות כאן באמת ברחבת הכותל המערבי, למרגלות המקום שבו התרחש נס חג החנוכה. בסופו של דבר, חנוכה הוא לא רק זכירת הניסים שארעו בעבר, אלא הארת העתיד שלנו."

הכותל המערבי הדלקת נר חנוכה האיום האיראני הרב שמואל רבינוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד