ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
גם ללא קריב

כמידי ר"ח: נשות הכותל הצליחו להכניס ספר תורה לרחבת הכותל

הפרובוקציה החודשית ברחבת הכותל המערבי: ארגוני הנשים והרפורמים הגיעו גם הבוקר לשריד בית מקדשנו, יחד עם ספר תורה שהצליחו להבריח למקום | חה"כ הרפורמי, גלעד קריב, לא נכח הפעם בפרובוקציה אך שיגר את 'ברכתו' לארגוני הנשים: "ההסתה של נתניהו ודרעי, לא תעצור אותן"

כמידי ר"ח: נשות הכותל הצליחו להכניס ספר תורה לרחבת הכותל
קריאה בתורה של נשות הכותל צילום: Miriam Alster/FLASH90

שוב פרובוקציה ברחבת הכותל: נשות הכותל שהגיעו הבוקר (ראשון) לתפילת ראש חודש ברחבת הכותל הצליחו להכניס ספר תורה לרחבת הכותל ולקרוא בו באופן גלוי, זאת בניגוד לתקנות המקום האוסר על הכנסת ספרי תורה לכותל המערבי.

הפרובוקציה מגיעה לאחר שלפני חודשיים הכניס חבר הכנסת הרפורמי, גלעד קריב, ספר תורה לכותל תוך שהוא משתמש בחסינות המוקנית לו כחבר כנסת, בתגובה הודיעו חברי הכנסת החרדים כי בראש חודש כסליו הם יגיעו לכותל לבלום את כניסתו של קריב בגופם.

שעות קודם התפילה הצליח נשיא המדינה יצחק הרצוג לשכנע את הצדדים להגיע לרגיעה, כאשר קריב הסכים בתמורה לכך שנשיא המדינה יתערב במאבק שלא להגיע לתפילה בראשי חודשים, ובכך נמנע עימות שעלול היה להגיע לעימות פיזי בין חברי הכנסת החרדים לקבוצת הרפורמים ונשות הכותל.

הבוקר, ראש חודש טבת הצליחו נשות הכותל להחדיר לרחבת הכותל ספר תורה וקראו בו באופן שעורר פרובוקציה, בארגונים הרפורמים התגאו בפרובוקציה "אנחנו שמחות וגאות לקרוא בתורה בכותל המערבי ולהשמיע קול נשי במקום, בראש חודש ובחג החנוכה".

"עם זאת", התייחסו הרפורמים לקריאת גדולי ישראל הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין לשמור על קדושת המקום ומסרו "הקריאה לאלימות מצד מנהיגי הציבור החרדי ערב ראש חודש, מחדדת שוב את הצורך הדחוף ביישום מתווה הכותל. ממשלת ישראל חייבת לאשר את המתווה ולהביא שקט ושלווה לכותל".

גם חבר הכנסת גלעד קריב התגאה בהישג של נשות הכותל "גם ללא חברי כנסת שמשתמשים בחסינותם, נשות הכותל ממשיכות להזכיר לכולנו שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי.ה. כך הן תמשכנה לעשות, עד שניישם את מתווה הכותל", צייץ קריב שהוסיף "ההסתה של נתניהו, דרעי וחנפניהם, שנעשית ממניעים פוליטיים וע"ר ההליכים הפליליים בעניינם, לא תעצור אותן".

ממרכז ליב"ה נמסר בתגובה לפרובוקציה: "הכנסת ספר תורה לרחבת הכותל על ידי נשות הפרובוקציה היא בניגוד לתקנות ומהווה עבירה על החוק. על המשטרה לאכוף ולהתייחס לכך כמו לכל עבירה פלילית שמתבצעת במדינה".

"תמוהה מאוד העובדה שהמשטרה מאפשרת להן להכניס ספרי תורה, תוך פגיעה במאות הנשים שהגיעו לתפילת ראש חודש, לעבור על החוק ולחלל את קדושת הכותל. בכוונתנו לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בעניין זה".

ראש חודש נשות הכותל גלעד קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד