י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דרישה: לעגן בחוק קבלת אחיות של תלמידות בסמינרים

בלעדי • אפליית הסמינרים בי-ם: חבר מועצה דורש לעגן בחוק נוהל שאינו נאכף מאז פטירת הגרי"ש אלישיב • סמינרים יחויבו לקבל תלמידות שאחותיהן כבר לומדות במוסד

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי

המלחמה באפליה בסמינרים החרדים בירושלים: חבר מועצת העיר, אשר מישאלי מסיעת ש"ס, דורש לעגן בחוק נוהל קיים שאינו נאכף לאחרונה, לפיו מנהלי סמינרים יחויבו לקבל תלמידות שאחותיהן כבר לומדות במוסד.

מישאלי חרט על שמו את המלחמה באפלייה ממנה סובלות בנות ספרדיות בעיר הקודש. לפני מספר חודשים מנע העברת תקציב לסמינר 'מנדלסון' בסך 10 מיליון שקלים. מאוחר יותר גם דרש לשלול מהסמינר כל הקצאה עתידית, בטענה שמנהלי הסמינר מסרבים לקבל נערות ספרדיות היושבות בבתיהן, מאז תחילת שנת הלימודים.

היום (ה') שיגר מישאלי מכתב לעו"ד אמנון מרחב, היועץ המשפטי בעירייה, בו הוא דורש לעגן בחוק נוהל קיים, לפיו בנות שאחיותיהן לומדות במוסד יתקבלו אליו אוטומטית, אלא אם כן מדובר במקרים חריגים.

במכתבו מציין מישאלי, כי ועדת הרבנים לעניני חינוך העוסקת בקבלת הבנות לסמינרים, קיימה עד לפטירתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל את הנוהל לפיו אחיות יתקבלו לסמינר. אך לאחרונה המציאות השתנתה, וקיימת לדבריו הרגשה כי מזלזלים בנוהל. לשם כך הוא פונה, כדי לעגן נוהל זה בחוק.

"ישנן 60 בנות, אחוז גבוה מהן ספרדיות, שהן ללא מוסד לימודים בשנת הלימודים הבאה", מספר מישאלי בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "לבנות יש אחיות שלומדות בסמינרים אליהם הן רוצות להתקבל - אך ללא מענה. באמצעות החוק העירוני נצליח לפתור את בעייתן של אחוז גבוה מהבנות שאינן מתקבלות לסמינרים".

מישאלי אומר, כי ברגע שהנוהל יעוגן בחוק, המציאות תשתנה היות ו"מוסד שלא יציית לחוק, תשלל ממנו כל הכרה תקציבית, עירונית או אפשרות להקצאת קרקע בעתיד".
ירושלים סמינרים אפלייה חוק אשר מישאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד