י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אש חיה לעבר הפורעים

הודו: 9 הרוגים ועשרות פצועים בעימותים עם כוחות הביטחון

6 כורים שהיו בדרכם אל ביתם נורו ע"י חיילים בצבא הודו, דבר שגרר עימותים אלימים עם כוחות הביטחון במקום, שבמהלכם נהרגו תשעה אזרחים וחייל אחד. צבא הודו הודיע כי יתחקר את האירוע החמור

הודו: 9 הרוגים ועשרות פצועים בעימותים עם כוחות הביטחון
אזרחים ברחובות הודו צילום: unsplash

15 אזרחים נהרגו אתמול (שבת) לאחר שנורו למוות ע"י כוחות הביטחון של הודו במדינת המחוז נגלנד שבצפון-מזרח המדינה.

האירוע התחיל כאשר החיילים ירו למוות בשישה כורי פחם שהיו בדרכם לביתם בעת שנסעו על משאית במחוז, האירוע המשיך להתפתח כשאזרחים נזעמים החלו להתעמת עם החיילים, שמצידם הגיבו באש חיה והרגו כאמור תשעה מהם.

בצבא טענו כי החיילים הקימו במקום מארב במשך שבוע למורדים שביקשו לפגוע באנשי צבא. לגבי פעילות המורדים, הוסיפו בצבא, התקבל מודיעין מקדים.

בני משפחותיהם של הכורים, שלא שבו לבתיהם, יצאו לחפש אחריהם וגילו שהם נורו למוות בידי כוחות הביטחון. הם החלו להתעמת עם החיילים והציתו שני כלי רכב צבאיים. החיילים מצדם פתחו לעברם באש והרגו עוד תשעה בני אדם.

קצין במשטרה המקומית ציין כי "בעימותים נהרג גם חייל אחד", והוסיף כי המצב במדינת המחוז "מתוח מאוד", ומסר שישנם אזרחים נוספים שנפצעו בעימות עם החיילים שפונו לבתי החולים.

בהצהרה מטעמו, אישר צבא הודו על מותו של החייל והוסיף כי החיילים פעלו תחת מודיעין מהימן שלפיו ישנם מורדים הנמצאים באזור, והקימו מארב כדי לסכל את פעילותם. הנסיבות של אובדן חיי האדם נחקרות ברמות הגבוהות ביותר", מסר הצבא בהצהרה.

 

 

 

הודו עימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד