י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"טעיתי ב-100%"

החתן המתחזה רוצה לעלות לארץ ולהתגייר: "עזרו לי"

החתן הלבנוני-מוסלמי שהתחזה לחרדי ונישא לבחורה חרדית מברוקלין פתח בקמפיין גיוס כספים במטרה להגיע לישראל ולהתגייר כהלכה. לא רוצה להפוך את עצמי לקורבן או כמי שראוי לאהדה, טעיתי ב-100%, ואין להמעיט במציאות הזאת"

החתן המתחזה רוצה לעלות לארץ ולהתגייר: "עזרו לי"
אליהו חליווה המתחזה הלבנוני שנישא לבחורה חרדית צילום: צילום מסך

אליהו (חסן) חליווה, החתן הלבנוני שהתחתן עם בחורה חרדית מברוקלין והתגלה כמוסלמי-שיעי, מבקש לעלות לארץ כדי להתגייר. "לא רוצה להפוך את עצמי לקורבן או כמי שראוי לאהדה, טעיתי ב-100%, ואין להמעיט במציאות הזאת", כתב החתן בקמפיין גיוס תרומות שהשיק.

החתן הלבנוני שהתחתן עם בחורה חרדית ממשפחת יוצאי סוריה, מתוודה בפני כולם, ומבקש רחמים. "במשך שנים חייתי כיהודי, ופגעתי באנשים רבים, התארחתי אינספור שבתות אצל רבנים אהובים, הייתי מעורב מאוד בחיים היהודיים של אוניברסיטת טקסס, ואפילו קראתי מדי פעם בתורה ב'בני בנימין', מרכז תורה בברוקלין. והגרוע מכל, התחתנתי עם בחורה בקהילה היהודית בסוריה, נכנסתי למורד בור שחפרתי לתוכו ביודעין שנים רבות".

הכתבות בנושא החתן הלבנוני המתחזה

חליווה כותב כי "דת האסלאם מעולם לא דיברה אליי" הוא מציין כי הוא התחיל להתעניין ביהדות "הרבה לפני שבכלל פגשתי את הכלה". עוד הוא כותב כי, "בשנת 2015, כאשר הגעתי לראשונה בארה"ב והייתי רק בן 17, פניתי לקהילה רפורמית מקומית באזור שלי ביוסטון, כדי לברר לגבי גיור רשמי. אם אתם תוהים למה זה היה בית כנסת רפורמי, זה בגלל שפשוט חיפשתי בגוגל בתי כנסת בקרבתי, וזה מה שצץ כבית הכנסת הקרוב אליי, אבל הם דחו אותי".

הוא מספר כי הוא החל להתחבר לחיים היהודיים בקמפוס, "כך הגעתי בהתחלה לחב"ד, כשהייתי שם, שאלו אותי אם אני יהודי, עניתי בחיוב, באותה נקודת זמן רק ניסית להתחבר יותר לקבוצות יהודיות, בלי לחשוב בזהירות או לטווח ארוך".

חליווה מספר כי בסופו של דבר הוא ראה שחוגים יהודיים בקמפוס, כולל חב"ד, אכן הזמינו לא-יהודים בזרועות פתוחות. "עם זאת" הוא כותב, "בשלב זה הייתי כל כך מושרש בשקר הקודם שלי, שחששתי שהודאה על האמת שאני לא יהודי, יגרום לי לאבד את כל החברים שלי, מה שיהפוך אותי לפרסונה נון גרטה, (אישיות לא רצויה) בדיעבד אני מבין שזו הייתה טעות ענקית ושגיאה בשיפוט, להיפך, חב"ד הייתה נותנת לי סיוע אקטיבי לעזור לי להתגייר בדרך הנכונה".

חליווה מסביר כי הוא לא סיפר לכלה את האמת, כי "נוכחתי לדעת שלקהילה היהודית מסוריה יש צו שנאכף בקפדנות משנת 1935, האוסר על נישואים עם גרים, למרות שגיור הוא משהו שמאושר על ידי התורה וההלכה, אני עדיין מבין את ההקשר שבו זה נכנס לתוקף, כנראה שבזמן הזה, לפני שהקהילה הקימה בתי ספר ומשאבים משלהם, צעירים יהודים סורים רבים למדו בבתי ספר ציבוריים והתערבבו עם בנות גויות, והקהילה, שחששה שמא יתכן שיבואו בעקבות ערבוב כזה, גיורים מזויפים, היא החליטה לגזור נידוי על אלו בקהילה שיתחתנו עם גרים בתקווה למנוע התבוללות".

חליווה מספר כי הוא חשב להצדיק את זה, "אם היו לנו ילדים, הם ממילא יהיו יהודים הלכתית, ככה חשבתי באותו הרגע בצורה אנוכית ובושה רבה".

"מה שנעשה נעשה, ואין לי דרך לבטל את הנזק החמור שגרמתי או לפטור את עצמי. הדבר היחיד שאני יכול לעשות, זה חרטה ותשובה ולהוכיח את עצמי, לקהילה היהודית בכלל, אבל במיוחד לבחורה, סליחה היא לא משהו שאני יכול לצפות, שלא לדבר על לדרוש. זה משהו שאשא עד סוף חיי. אבל אני מתחנן להזדמנות נוספת, הדבר המיידי שאני יכול לעשות זאת היא לעבור תהליך גיור אורתודוקסי".

"אני לא יכול לבטל את העוולה שלי, ואני נוטל אשמה מלאה על הפגיעה הנוראה שגרמתי. עם זאת אני רוצה לבחור באחריות, ואני רוצה להתגייר". חליווה אומר כי "בארצות הברית כמעט בוודאות אך אחד לא ירצה לגעת בזה, אך בישראל המצב שונה, שכן הם מפוקחים על ידי הרבנות ומקובלים בכל העולם".

חליווה מספר כי הוא קיבל הצעה ממספר גורמים בארץ שרוצים לעזור לו להתגייר, "כאשר התפרסמה הידיעה על מצבי, איבדתי את עבודתי כמהנדס תוכנה, על ידי חבר בקהילה היהודית הסורית, לכן אני מבקש שיעזרו לי אנשים טובים באמצעות תרומות כדי שאוכל להגיע לארץ ולעבור הליך גיור ככל שיידרש".

החתן הלבנוני המתחזה לחרדי גיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד