י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הסמכות של הרבנות"

רפורמת הגיור: הרבנים הדת"ל מסרבים להביע התנגדות נחרצת

כשבוע לאחר פרסום רפורמת הגיור, בכירי הרבנים בציונות הדתית, ובניהם הרב דרוקמן, מפרסמים מכתב בו הם כותבים כי היחידה שרשאית לעסוק בגיור היא הרבנות הראשית - אך מסרבים להביע התנגדות מלאה | המכתב מגיע לאחר שיח של הרבנים בסוף השבוע האחרון בנושא

רפורמת הגיור: הרבנים הדת"ל מסרבים להביע התנגדות נחרצת
הרב חיים דרוקמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רבנים במגזר הדתי-לאומי הסכימו בסוף השבוע האחרון (חמישי) על מכתב בנוסח אחיד לגבי רפורמת הגיור, ובו הם כותבים כי הסמכות היחידה בנושא תהיה של הרבנות הראשית.

הרבנים, שמאוגדים תחת ארגון 'רבני תורץ הארץ הטובה', קיימו ביום חמישי האחרון שיחת זום רצינית על הרפורמה בגיור שפרסם השר לשירותי דת מתן כהנא, ובסופה עדיין לא הסכימו להוציא דעה של הארגון על התוכנית, אך כן להוציא הבהרה לגבי הסמכות.

"אנו קובעים כי הסמכות היחידה והמחליטה בתחום הגיור ובכל תחומי הדת, ההלכה והמסורת - הנה של הרבנות הראשית לישראל בלבד", כתבו במכתבם, תוך שהם מדגישים כי לחתום הגיור יש "השלכות רבות על קיומו ואחדותו של עם ישראל בהווה ובעתיד".

המכתב מגיע בצל מחלוקת בהנהגה הרבנית הסרוגה על הרפורמה של כהנא, שעם חלקם כהנא התייעץ טרם פרסום התוכנית, בניגוד לרפורמת הכשרות, שעליה היה יחסית תמימות דעים.

הרב חיים דרוקמן, שחתום על המכתב, עוד לא הביע את דעתו בפומבי על הרפורמה, והכרעתו בנושא צפויה להשפיע על אופן ההצבעה של מפלגת 'הציונות הדתית', שהוא משמש כרבה הרוחני שלה.

סערת הגיור הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד