י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שקד וכהנא נמנעו

ועדת השרים אישרה עקרונית: גם ראשי ישיבות יגיירו

הצעת חוק המאפשרת בנוסף לרבני ערים, גם לראשי ישיבות לגייר, אושרה היום עקרונית בוועדת שרים לחקיקה. את הצעות החוק יזמו חברי הכנסת משה קינלי טור-פז מיש עתיד וחברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו

ועדת השרים אישרה עקרונית: גם ראשי ישיבות יגיירו
משה (קינלי) טור-פז צילום: Miriam Alster/FLASH90

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) שתי הצעות חוק בנושא הגיור, האחת מציעה לאפשר לכל רב עיר לגייר, ללא אפשרות ערר של הרבנות הראשית, השנייה קוראת לאפשר גם לראשי ישיבות לגייר.

מלינובסקי מציעה: לאפשר לראשי ישיבות לגייר; בשלישי דיון

את הצעות החוק הללו יזמו חברי הכנסת משה קינלי טור-פז מיש עתיד וחברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, תוך שהם מוספים לאישור, הצעת חוק של חבר הכנסת משה ארבל שאושרה בשבוע שעבר בוועדת השרים.

הצעת החוק מגיעה בהמשך למתווה הגיור שפרסם בסוף השבוע השר לשירותי דת, מתן כהנא, שקובעת אף היא כי לרבני עיר תהיה הסמכות לגייר, אך עם הסתייגות שלרבנות הראשית תהיה אפשרות ערר וזכות לבטל גיורים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בהצבעה היום על חוקי הגיור של חברי הכנסת מלינובסקי וטור-פז, השרים מתן כהנא ואיילת שקד נמנעו ולא השתתפו בהצבעה שאושרה ללא תמיכתם. הצעות החוק יובאו להצבעה בקריאה טרומית בעוד שלושה שבועות, ויתקדמו בכפוף להסכמות עם השר כהנא.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בתגובה לאישור הצעת חוק "הגיור" בוועדת שרים לענייני חקיקה: "לפי הח"כית מישראל ביתנו לא צריך בכלל גיור, כל מי שיכריז שהוא יהודי - יהיה יהודי".

"למה שלא נמשיך את זה שגם מי שאינו אזרח ישראלי ויכריז שהוא ישראלי - יהיה ישראלי.

למה שלא נמשיך את זה שגם רב או ראש ישיבה יוכלו לתת אישורי בריאות או אישורי טיס".

"מבחינתה", אומר גפני, "אפשר לפרק את העם היהודי ולפרק גם את מדינת ישראל, אין לה קשר אמיתי לא לזה ולא לזה. צריך לעצור אותה ואת השותפים שלה לפני שיחריבו כל דבר".

 

יוליה מילינובסקי ועדת שרים לחקיקה גיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד