י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
רקדו מרוב שמחה

לאחר שנים בהן הסתיר יהדותו, הישיש הדליק נרות חנוכה

כשהוא נושק לעשור התשיעי לחייו, לב סלומוביץ הדליק השנה לראשונה לאחר עשרות שנים נרות חנוכה, לאחר שכל אותן השנים הוא הסתיר את זהותו היהודית מחשש לאנטישמיות

לאחר שנים בהן הסתיר יהדותו, הישיש הדליק נרות חנוכה
הדלקת נרות חנוכה לאחר עשרות שנים צילום: באדיבות המצלם

יחד עם רבה של מערב אוקראינה וז'יטומיר, הרב שלמה וילהלם, הדליק לב סלומוביץ, נרות חנוכה לאחר עשרות שנים בהן לא הדליק, הרב והקשיש שהתרגש רקדו מרוב שמחה.

לאחר שהסתיר את יהדותו במשך שנים רבות, הדליק הישיש לב סלומוביץ נרות חנוכה, כשהוא נושק לעשור התשיעי לחייו. את המהלך המרגש עשה יחד עם רבה של מערב אוקראינה וז'יטומיר, הרב שלמה וילהלם, חבר 'מרכז רבני אירופה'.

הרב שלמה וילהלם סיפר ל'בחדרי חרדים' על המאמצים שהוא עושה לאתר את אותם יהודים: "להצליח להגיע לאנשים מבוגרים ולהדליק מחדש את הנשמה שלהם היא ממש בחינה של תחיית המתים. אנחנו רודפים אחרי היהודים האלו כי הרבה פעמים אני פוגש אותם רק לאחר מאה ועשרים, ואז אתה שואל את עצמך איפה היית עד היום".

עוד אמר הרב, "לראות את הנשמה שמאירה, איך שמתלהבים מחדש להכיר בזה שהם יהודים, זה מעורר את הנשמה שבקרבנו, זו הייחודית של הדבר הזה. יש מאות אלפים כאלו ואנחנו בתור רבנים ושלוחים של הרבי אסור לנו להתייאש, לחבר עוד חוט ועוד חוט עד ביאת המשיח".

ז'יטומיר אוקראינה נרות חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד