י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"אהיה שונה"

המגבלה הגופנית לא מונעת מישראל להתנדב: "לסייע לכלל הציבור"

ישראל לוגסי מתנדב כסייר במשטרה מזה כעשור, למרות המגבלה הגופנית איתה הוא נולד | "רבים מבין הסובבים אותי גילו ספקנות לגבי 'השיגעון' החדש שלי, אולם אני לא הסכמתי לרציונל שלהם ובליבי אמרתי כי אני אהיה שונה ואעשה את כל מה שניתן לסייע לכלל הציבור במדינה", הוא מספר בשיחה מיוחדת

המגבלה הגופנית לא מונעת מישראל להתנדב: "לסייע לכלל הציבור"
ישראל לוגסי צילום: באדיבות המצלם

שום דבר לא יעצור את ישראל לוגסי מלהתנדב בתפקידי שטח במשטרת ישראל . בימים בהם המשטרה נדרשת למתוח את כל יכולותיה על מנת להעניק בטחון לציבור, השירות של ישראל הוא בעל ערך גבוה במיוחד. את ישראל לוגסי, בן 39, פגשנו כאשר כשהוא יורד מהניידת שמפטרלת באפרת, כאשר כיפה לראשו והנחישות בפניו לא יכלה להסתיר את המגבלה הגופנית ממנה הוא סובל.

ישראל לוגסי לבוש במדי הסיור, רובה ה-m4 בהצלב, באמתחתו אזיקים פנס ועוד וכמה אביזרים שהם חלק מציוד השוטר בשטח. ישראל מתחיל לספר: "נולדתי לפני 39 שנה ובמהלך השנים התבררה העובדה כי ישנה צליעה הנגרמת לי עקב בעיה רפואית. במשך השנים פקדתי עשרות פעמים רופאים אשר ניסו לטפל בבעיה בסיוע ניתוחים רבים וטיפולים אין ספור".

"בכל השנים המאתגרות הללו של כניסה ויציאה מבתי חולים קיבלתי החלטה: אני לא אתן למגבלה שלי להפריע לי לתרום לחברה בישראל", הוא אומר. ואכן, ישראל יצא מכל טיפול מאותגר בכוחות נפש גדולים יותר. כבר מקטנות היה ממעריצי כחולי המדים וחיכה לרגע בו הוא יוכל להצטרף אליהם.

"ההזדמנות הייתה לפני כעשור", מספר ישראל, "כאשר התחלתי להתנדב בניידת סיור במחוז ירושלים. שמתי לב כי השוטרים שהיו איתי במשמרות השונות מתעלמים לגמרי מהמגבלה הגופנית שלי וקיבלו אותי כאחד מבני החבורה הלוחמת. זה מצא חן בעיניי והחלטתי להעמיק את ההתנדבות שלי על ידי השתלמויות נוספות ועליה ביכולת המקצועית שלי".

"ואכן כיום אני מתנדב סביב השעון בעיר אפרת". ישראל לוגסי מספר ועיניו בוהקות כי "בתקופה הראשונה כשהגעתי למשטרה, רבים מבין הסובבים אותי בשכונת מגורי גילו ספקנות לגבי 'השיגעון' החדש שלי, אולם אני לא הסכמתי לרציונל שלהם ובליבי אמרתי כי אני אהיה שונה ואעשה את כל מה שניתן לסייע לכלל הציבור במדינה".

"ואכן", הוא מוסיף, "ההתנדבות נותנת לי טעם לחיים, גם בימי משבר של ניתוחים וטיפולים תמיד מה שעומד לצידי שזה ערך החברות של השוטרים שלא עוזבים אותי לרגע ותומכים בי ומעודדים אותי להמשיך קדימה".

אבל לא הכל וורוד. לא אחת מספר ישראל כי כאשר הוא מגיע עם צוות הניידת ויורד כשהוא צולע מעט, יש מי שמנסה לפגוע בו ריגשית. ישראל מספר כי "באחד מאירועי הפרות הסדר בירושלים, כאשר ירד מניידת המשטרה בכיכר מרכזית עמדה קבוצת צעירים וצחקה עליו. "אחר היה נשבר והיה נעלב", אומר ישראל, "אני פשוט התעלמתי מהם, אני זורם קדימה". ישראל, למרות צניעותו, הפך לסמל של בעלי מוגבלות פיזית שאינם נותנים לדבר להעכיר את רוחם ולמנוע מהם לסייע לזולת.

ישראל לוגסי הסייר מאפרת יוצא בקריאה לבעלי מוגבלויות אחרים: "בואו והצטרפו למשטרה, תמצאו הבנה וחברות אמיתית של השוטרים והמפקדים זה הבית החם ביותר בו נתקלתי כאן ישנה משפחה חמה ואוהבת והם כולם רואים בי אדם רגיל". היינו ממשיכים לשמוע את רשמיו, אולם ישראל רץ לניידת כי התקבלה קריאה מהמוקד. ומי כישראל לא יוותר על עוד יציאה לשטח על מנת להציל חיים.

מוגבלות התנדבות משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד