י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
כולם מחוסנים בבוסטר

מספר המאומתים לווריאנט 'אומיקרון' עלה ל-11

משרד הבריאות מעדכן כי מספר המאומתים לווריאנט הדרום אפריקני בישראל עלה ל-11 | כל הארבעה הם מחוסנים במנת הבוסטר של פייזר | שניים הם ככל הנראה חיילים ששבו מצרפת 

מספר המאומתים לווריאנט 'אומיקרון' עלה ל-11
שוטרים מוגנים מפני קורונה צילום: דוברות המשטרה

ווריאנט ה'אומיקרון' בישראל: ארבעה מאומתים נוספים התגלו היום (ראשון) בישראל כנשאים של הווריאנט הדרום אפריקני, ובכך עולה מניינם ל-11 מאומתים ודאיים. 

מבין ארבעת המאומתים שהתגלו היום - שניים הם מחוסנים בחיסון תוצרת פייזר, כולל מנת הבוסטר, ששבו מצרפת - וככל הנראה מדובר בחיילים. המאומת השלישי, הוא מחוסן בחיסוני מודרנה, כולל מנת הבוסטר, ששב מארה"ב. המאומת הרביעי שב מדרום אפריקה וגם הוא מחוסן בשלוש המנות של חברת פייזר. 

כזכור, שבעת המאומתים שהתגלו קודם לכן, הם; מאומתת מחוסנת בחיסונים תוצרת אסטרהזניקה ששבה ממלוואי. מאומתת מחוסנת בשל פייזר, כולל בוסטר, ששבה מדרום אפריקה. מאומת מחוסן בפייזר, כולל בוסטר ששב מאנגליה. ארבעה נוספים הם לא מחוסנים ששבו כולם מדרום אפריקה.

בנוסף, קיים חשד גבוה לעוד 24 מקרים של חשיפה לווריאנט 'אומיקרון', שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. מתוכם: 16 מוגדרים - לא מוגנים, כלומר, לא מחוסנים או מחלימים שעברה חצי שנה מהחלמתם, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. ו-8 מהם מוגדרים - מוגנים.

מתוך אותם 24 מקרים: 12 חוזרים מחו"ל או שבאו במגע עם חולים בחו"ל ו-12 לא שהו בחו"ל לאחרונה.

מבין 35 בני האדם המוגדרים על פי משרד הבריאות מאומתים ועם "חשד גבוה", בקרב ה'לא מוגנים' 9 חווים סימפטומים ו-10 ללא סימפטומים. בקרב ה'מוגנים' (מחוסנים), 3 חווים סימפטומים ו-11 ללא סימפטומים. 2 הם כאלה שמוגדרים על פי משרד הבריאות ככאלה שמצבם החיסוני לא ידוע. 

בנוסף - קיימים 14 מקרים נוספים, המוגדרים "בחשד נמוך", כלומר שתוצאת הדגימה שלהם היתה חיובית גבולית, והם נשלחו לבדיקה חוזרת.

אומיקרון הווריאנט הדרום אפריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד