כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

גנב נשאר גנב: שוב הונאת ענק, שוב אלי ויינשטיין

אלי ויינשטיין ושני שותפים גייסו משקיע מניו-זילנד והבטיחו לו: מניות 'פייסבוק' לפני ההנפקה • השבוע הואשמו בהונאה של 6.7 מיליון דולר • ומה עשה ויינשטיין בכסף?

אלי ויינשטיין במעצרו. צילום: ארכיון
אלי ויינשטיין במעצרו. צילום: ארכיון

זו הייתה הנפקת המניות החמה ביותר בהיסטוריה של האינטרנט. משקיעים מכל רחבי תבל רצו להניח את ידם על המניות של 'פייסבוק'. כמה שבועות קודם לכן גייסו אנשי העסקים אלי ויינשטיין, אלכס שליידר ואהרון מוסקל, משקיע מניו-זילנד והבטיחו לו כי יש להם 'גישה מיוחדת' למניות הקשות להשגה של החברה.

השבוע הם הואשמו בבית המשפט בהונאה בסך 6.7 מיליון דולר.

אחד מהשמות הבולטים בפרשת ההונאה החדשה המסעירה את כלי התקשורת האמריקניים הוא איש העסקים החרדי אלי וינשטיין מלייקווד, שנודע כתורם 'כבד' למוסדות תורה בישראל ובארה"ב. ויינשטיין נעצר לפני שנה וחצי על-ידי ה-FBI בחשד לביצוע הונאת פונזי בהיקף של מאות מיליוני דולרים. כמה חודשים לאחר מכן הוא הודה באשמה של הונאה והלבנת כספים בסדר גודל של כ-200 מיליון דולר.

על פי החלטת בית המשפט, הוא עומד בפני עונש מאסר של 25 שנה.

אלא שההשבוע מתברר כי גנב נשאר גנב: השלושה שיכנעו משקיע מניו זילנד כי בידם גישה להשקעה במניות פייסבוק, עוד בטרם יצאו למסחר בבורסה. בכך הם הצליחו לגבות ממנו סכומי עתק, מבלי לתת תמורה להשקעה שהובטחה לו.

על פי בית המשפט, ויינשטיין השתמש בכספים שקיבל לטובת מימון ההוצאות המשפטיות של משפט ההונאה. בכסף הוא גם השתמש לשחרר את ביתו מעיקול. בנוסף לכך גם תרם לבית הכנסת בו הוא מתפלל, ומימן השקעות חדשות, כמו עסקת זהב באפריקה.

"האנשים ניצלו משקיע תמים", אמר עו"ד פול פישמן, נציג התביעה, "בלי בושה ביצע לכאורה אלי ויינשטיין את הפשעים המיוחסים לו, בעוד שהוא מתמודד עם כתב אישום נגדו בהונאה גדולה יותר".

המשקיע מניו זילנד הבין בחודש ינואר האחרון כי הכסף שהשקיע ירד לטמיון. זה קרה כמה ימים אחרי שויינשטיין הודה בבית המשפט בכך שהונה משקיעים מכל רחבי ארה"ב ב-200 מיליון דולר.

הוא הגיע בטיסה ישירה לניו ג'רזי, כדי לפגוש את ויינשטיין. הפגישה בין השניים התקיימה בבית מלון, שם השניים התעמתו. "אתה חייב לסמוך עליי", אמר לו ויינשטיין בפגישה ההיא.

בעקבות ההונאה הזו ויינשטיין עומד כעת בפני עונש מאסר של 30 שנה ואף יותר.

משפטם של יתר המואשמים יתקיים בנפרד.
אלי ויינשטיין פייסבוק הונאה בית משפט משקיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד