י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר דחיות

פרסום ראשון: נקבע תאריך לכינוס הוועדה למינוי דיינים

אחרי כמה דחיות, הערב נקבע מועד חדש לכינוס ראשון של הוועדה למינוי דיינים, בראשה עומד השר לשירותי הדת מתן כהנא, שחווה נתק מסוים מצידם של הרבנים הראשיים לאור הרפורמות שהוא מקדם ללא תיאום עמם. האם הראשל"צ יופיע הפעם למרות המתיחות?

פרסום ראשון: נקבע תאריך לכינוס הוועדה למינוי דיינים
הרבנים הראשיים, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר כמה דחיות, נקבע הערב (ראשון) תאריך לכינוס ראשון לוועדה למינוי דיינים, על פי הסיכום הוועדה תתכנס ביום ראשון בערב, אך בשלב זה המיקום הסופי טרם נקבע.

כינוסי הוועדה נדחו כבר פעמיים בשל אילוצי לו"ז של כמה משתתפים. מדובר בכינוס ראשון של הוועדה בראשות השר לשירותי הדת, מתן כהנא, שנמצא בנתק עם הסיעות החרדיות ועם הראש"ל הגר"י יוסף.

כזכור, מכינוס הוועדה לפני כשבועיים שעסקה במינוי דיינים עמיתים, נעדר הראש"ל הגר"י יוסף שנמצא בנתק מוחלט עם השר כהנא. בלשכת הרב טענו אז כי הוא שלח נציג מטעמו, אך כעת מעניין יהיה לגלות האם בכינוס הבא ישתתף הראשל"צ.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מינויי הדיינים יתבצע בשני שלבים: כינוס של הוועדה שנקבע ליום ראשון הבא בו יקיימו מפגש ראשון ודיון על שיטת העבודה בוועדה, ולאחר כחודש יתקיים דיון שני בו ייבחרו שורה של דיינים.

בדיון השני של הוועדה שצפויה להתכנס במהלך החודש הבא, צפויים לאשר 8 או תשעה תקנים, שלושה תקנים של דיינים בבית הדין הגדול, ועוד חמישה או שישה בבתי הדין האזוריים.

בורסת שמותיהם של הרבנים המבקשים להתמנות עדיין לא הונחה בפני חברי הוועדה, ובימים אלה מקיימים אותם רבנים סדרת פגישות עם הגורמים הרלוונטיים לקראת כינוס הוועדה הקרוב.

גורמים בוועדה מנסים להרגיע את הסיעות החרדיות ואומרים ל'בחדרי חרדים' כי הם שואפים להמשיך את הסדר חלוקת המינויים, שליש לכל עדה, כך שבש"ס ויהדות התורה יוכלו לקדם מינויים משלהם.

אם כי לפי אותו גורם, אם בעבר בסיעות החרדיות שמו וטו על דיינים מסוימים מטעם הציונות הדתית, הפעם הקואליציה לא תשים וטו על שום מועמד מטעם החרדים, אך לפי הגורם היא תמנה מספר דיינים שהחרדים פסלו וסירבו למנותם בעבר.

הוועדה למינוי דיינים מתן כהנא הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד