ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
נעלו את החג

נר אחרון של חנוכה ביישוב שנעקר: "נתקן את הפשע"

גרעין שא-נור המתחדש, קיים הערב בחומש, הדלקת נר שמיני, יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן וחה"כ אורית סטרוק | דגן: "האורות האלה יהיו לאבוקות גדולות שיאירו את כל האזור"

נר אחרון של חנוכה ביישוב שנעקר: "נתקן את הפשע"
יוסי דגן צילום: באדיבות המצלם

עשרות יהודים השתתפו הערב (ראשון) בהדלקת נר שמיני של חנוכה ביישוב חומש המתחדש בצפון השומרון, אותה הוביל גרעין התיישבות המתחדש בשא-נור.

"הדלקנו הערב את הנר השמיני ובכל יום הוספנו עוד אור ועוד אור, ומה שקורה כאן זה אור גדול של ישיבת חומש ואור גדול של גרעין שא-נור", אמר יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון. "האורות האלה יהיו לאבוקות גדולות שיאירו את כל האזור".

"יש כאן עוד הרבה מקומות להקים עוד ישובים ולתקן את העוול הזה שהיה כאן. אנחנו לא שוכחים שזה מוטל עלינו ואנחנו נתקן את הטעות הזאת, הפשע הזה של הגירוש. נתקן את זה בצורה טובה יום אחרי יום", הוסיף.

חברת הכנסת אורית סטרוק ממפלגת 'הציונות הדתית' אמרה: "מהמקום הזה גרשו את התושבים והרסו את הישובים, אבל מדינת ישראל כמדינה מהמקום הזה עוד לא נסוגה. לא נסכים בשום פנים ואופן שמדינת ישראל תיסוג אפילו לא רבע מילימטר אחד".

"יש מלחמה אחת של רבים מול מעטים שבה אנחנו מפסידים כרגע, נמצאים בעצלתיים קצת, וזה פה באיזורים האלה", אמר יצחק צוקרמן, נציג גרעין התיישבות המתחדש בשא-נור, "הייתי שמח שנצא מהנקודה הזאת יותר חזקים בגבורה היהודית האיתנה שעומדת על שלה.

בני גל, שגורש מיישובי צפון השומרון סיפר כי לנוכחים על פעילות הגרעין מאז הוקם. "גרעין שאנור המתחדש פועל בשנה וחצי האחרונות עולה ומתאמץ להחזיר עטרה ליושנה בשא-נור. אנחנו מוסיפים ורוצים להגיע לתיקון הדלקת נר התיישבות, הנר היהודי בצפון השומרון. אנחנו נמשיך להגיע ולהגיע ולפעול למען המקום", סיפר גל.

שאנור שא נור הדלקת נרות חנוכה יוסי דגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד