י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סאגת השכונות המעורבות

בית המשפט מתערב ומבקש הבהרות מעיריית ירושלים

שופטת המחוזי בירושלים הציבה לעיריית ירושלים 30 יום להשיב לעתירה נגד החלטתה לבטל את הבחירות למנהל הקהילתי בשכונת רמות ובמקום זאת יפוצל המנהל לחילוני ודתי בנפרד 

בית המשפט מתערב ומבקש הבהרות מעיריית ירושלים
מליאת מועצת העיר צילום: דוברות העירייה

אחרי שבעיריית ירושלים הציגו הישג במאבק הדתי בשכונת רמות, בדמות סיכום שלא יתקיימו בחירות במנהל הקהילתי ובמקום כך יפוצל המנהל לאחד חילוני ואחד דתי, בית המשפט המחוזי מתערב ומבקש הבהרות, האם יסכימו כי למנהל לא תהיה משמעות לייצג את התושבים.

בדיון שהתקיים ביום חמישי האחרון בבית המשפט, בעתירה שהוגשה על ידי סגן ראש העיר לשעבר ויו"ר מרצ לשעבר, פפה אללו ופעיל הציבור קובי אייזן, נגד העובדה שלא התקיימו בחירות דמוקרטיות למנהלים הקהילתיים בירושלים, דרשה השופטת מעיריית ירושלים להשיב להצעתה בתוך 30 יום לבטל את הבחירות על ידי וועדה.

העותרים טענו בדיון בסוף השבוע החולף "אנחנו דורשים בחירות דמוקרטיות, כאשר בניגוד לשיקולי העירייה – אותנו לא מעניינים תוצאות הבחירות, אם ייבחר רוב חרדי או חילוני – תנו לציבור את הזכות להכריע".

בסוף הדיון הציעה השופטת הצעה, לפיה באם העירייה תבטל את הבחירות ותבחר את הנציגים על ידי וועדה ולא על ידי התושבים "אם אין בחירות דמוקרטיות, המנהל הקהילתי איננו יכול לייצג את התושבים", כשהחשש הוא שהדבר ישליך גם על תקציבים ופעילויות נוספות שלמעשה מרוקנות את הכוח של המנהל הקהילתי.

השופטת העניקה לעיריית ירושלים 30 יום להשיב להצעה, האם תסכים למעשה לרוקן את כוחם של המנהלים הקהילתיים ברמות ובעוד שכונות שנציגיה נבחרו ללא בחירות, בהם שכונת רוממה, שמואל הנביא ועוד.

שכונות מעורבות עיריית ירושלים ביטול הבחירות מינהל קהילתי שכונת רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד