י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפיצוץ המסתורי

דיווח: המל"טים חדרו לאיראן ופעלו במשך 40 דקות מעל מתקן הגרעין בנתנז

מערכות ההגנה האווירית האיראניות נכשלו אמש בהפלת מל"טים שחדרו לשטח איראן. לפי דיווח בעיתון כוויתי שמתבסס על מקורות איראניים, ארבעה מל"טי איסוף חגו מעל מפעל הגרעין בנתנז במשך 40 דקות

דיווח: המל"טים חדרו לאיראן ופעלו במשך 40 דקות מעל מתקן הגרעין בנתנז
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

הערב (ראשון) מתבררים פרטים נוספים על הפיצוץ המסתורי שהתרחש אמש בעיר נתנז באיראן, קרוב לאזור המפעל הגרעיני במקום. לפי דיווח שמתבסס על מקורות איראנים לעיתון הכוויתי 'קבס', חמישה מל"טי איסוף חדרו אמש לשטח איראן וחגו מעל איזור המפעל הגרעיני בנתנז במשך 40 דקות, מבלי שמערכות ההגנה האווירית האיראניות הצליחו להפילם.

כמו כן נכתב בדיווח כי לאחר שהאיראנים הפעילו מערכות שיבוש במטרה להפיל את המל"ט באזור העיר נתנז סבלו מבעיות ברשת האינטרנט. עפ"י העיתון המפרצי, המקורות האיראניים מערכים כי ייתכן שהאתר בנתנז יהיה מטרה לתקיפות אפשריות.

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה אמש על פיצוץ עז שנשמע באזור העיר נתנז במרכז איראן. סוכנות הידיעות אירנ"א דיווחה שהפיצוץ היה במרחק של כ-20 ק"מ ממתקן הגרעין בנתנז.

מפקד מערך ההגנה האווירית של איראן באזור נתנז אמר אמש לטלוויזיה האיראנית: "לפני זמן קצר מערכת טילי הגנה אווירית ביצעה ניסוי בשמי באדרוד ליד נתנז, אין סיבה לדאגה".

הדיווחים אודות המל"טים שפעלו באיראן מגיעים ברקע שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראנים, במה שמכונה "השיחות להצלת הסכם הגרעין". בישראל מפעילים לחץ על המעצמות ובעיקר על ארה"ב ודורשים שיציבו לאיראנים איום ממשי במקרה של כשלון בשיחות ובכך תאלץ אותם להתקפל בנוגע לשאיפות הגרעין שלהם.

איראן נתנז גרעין איראני אתר גרעין תקיפה באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד