כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עושה קופה על חשבון השואה

מוכר פולני מציע תפילין של ראש באלפי ש"ח באתר מכירות

באתר מכירות פולני מוצעות למכירה תפילין של ראש ככל הנראה מתקופת השואה. המוכר שככל הנראה עובר על החוק הפולני מציע את הממצא שככל הנראה שייך לאחד ממיליוני הנעקדים בשואה למכירה תמורת אלפי שקלים 

מוכר פולני מציע תפילין של ראש באלפי ש"ח באתר מכירות
התפילין שמוצעות למכירה צילום: צילום מסך

דברים שאפשר לקנות ב'אלגרו' אתר מכירות פולני. אזרח פולני שטוען כי הוא חובב ישראל, מציע למכירה תפילין של ראש במחיר של 5,000 זלוטי (4000 שקל), הוא כנראה לא יודע שגם תפילין חדשות שלמות עולות כחצי מחיר.

המוכר אולי לא יודע שזאת עבירת רכוש חמורה מאוד בפולין למכור משהו שאינו שלו, התפילין כנראה שרדו מהשואה, והנה עוד הזדמנות לרקוד על דמם של קורבנות השואה.

התפילין המוצגות למכירה.

לטענת המוכר הפולני, התפילין מלפני כ-100 שנים, "מהתקופה שלפני השמדת העם הנבחר בפולין, במלחמת העולם השנייה, הם מגיעים מדרום פולין (לשעבר גליציה), זה שמור מאוד, זה מה שקיבלתי, תפילין של ראש". כך הוא מתאר את המוצר המוצג למכירה.

מאיר בולקה, יו"ר ארגון 'ג'נריישנס', הפועל לשימור אתרים יהודיים בפולין, אומר ל'בחדרי חרדים', כי הוא נתקל במוכר בדרך אגב בפייסבוק; "בתחילה סברתי שהוא רוצה להשיב את התפילין לעם היהודי", מספר בולקה. "הצעתי לו לרכוש אותם במחיר סביר כדי שיהיה אפשר להביאם לגניזה ולהפתעתי קיבלתי קישור לתשלום 5000 זלוטי".

לדבריו; "הסברתי לו שמדובר בחמדנות על חשבון דמם של קורבנות השואה, שכן הוא אינו יהודי ואין מקום לשלם לו תשלום גבוה כל כך, אולם הוא התעקש כי זה הסכום שהוא דורש. כדי להביא את התפילין למקום ראוי, הצעתי לו סכום סימלי של 100 דולר, אולם מרגע הצעתי, הוא ניתק מגע ונעלם".

התפילין.

עוד אומר מאיר בולקה ל'בחדרי': "לצערי, פריטים רבים מהשואה עדיין מסתובבים בין סוחרי עתיקות שעושים כסף על קורבנות השואה. לעיתים אני מציע סכומים מסוימים רק כדי שלא יאחזו בהם אולם ברוב המקרים מדובר בחמדנים שמעוניינים לעשות הון. יש לציין כי על פי החוקה הפולנית, פריטים בעלי ערך כספי שנמצאו ואינם של המוצא, עליו להשיבם לבעלים או למסרם לרשויות החוק ודינו של המפר חוק זה, הוא עד 3 שנות מאסר".

אתר מכירות תפילין גנובות מאיר בולקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד