כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תביעה בסך 100 אלף ש"ח

המוקדן במסעדה להורים: "לא מתאים להביא ילדים כאלה"

הוריה של ‏אוריה בת ה-10, ילדה על הרצף האוטיסטי רק ביקשו לחגוג את יום הולדתה במסעדה בירושלים, אבל האחראי אמר להם: "לא מתאים להביא ילדים כאלה למסעדה". ההורים הגישו תביעה על סך 100 אלף ש"ח

המוקדן במסעדה להורים: "לא מתאים להביא ילדים כאלה"
אילוסטרציה צילום: pexels

בני משפחת בר נחום מירושלים ביקשו לחגוג יום הולדת לבתם אוריה בת ה-10, ילדה על הרצף האוטיסטי, באחת מהמסעדות בירושלים, אך לטענתם, אחד מעובדי המסעדה סירב לקבל את הזמנתם, בטענה כי "לא מתאים להביא ילדים כאלה למסעדה".

בני המשפחה החליטו להיאבק במסעדה בפן המשפטי, והשבוע הם הגישו תביעה על סך מאה אלף שקלים נגד בעל המסעדה. כך דיווח לירן תמרי ב'מיינט ירושלים'.

על פי כתב התביעה, ביום 6.7.21 התקשרו הוריה של הילדה למסעדה וביקשו להזמין מקום לשישה סועדים וזאת לכבוד יום הולדתה ה-10 של בתם. "מתוך רגישותו והבנתו את הסיטואציה ועל אף שאין שום צורך להתאמות או הכנות מיוחדות מצידה של המסעדה, ביקש התובע לוודא עם המסעדה כי הם מודעים להגעתה של התובעת וכי הם מוכנים ברמה המנטאלית לבואה", נכתב.

"למרבה הצער, כאשר התובע התקשר למסעדה, הוא נענה בידי אחד העובדים שהזדהה כ'אחראי' ואשר ענה לו את התשובה הבאה 'סליחה אבל זה לא מתאים להביא ילדים כאלה למסעדה שלנו' וניתק את השיחה".

בני המשפחה טוענים כי לאחר התערבות של גורמים, "אחראי" מאותה מסעדה התקשר וביקש להתנצל על הדברים שנאמרו ואף הבטיח לבני המשפחה אורחת פיצוי. "לאחר החוויה הטראומתית המתוארת לעיל, ששורשיה נטועים ברצונה של משפחה תמימה לחגוג יום הולדת לבתה הקטנה והמיוחדת, לא ניתן היה להגיע למסעדה אשר עוינת כל כך לילדים על הרצף האוטיסטי".

על פי הדיווח, בני המשפחה מבטיחים לתרום את הפיצויים לטובת ילדים על הרצף האוטיסטי או לטובת ארגונים המטפלים בילדים על הרצף. זאת, לדבריהם, על מנת להעביר את המסר החשוב לפיו כל ילד הוא "שווה", וכל אדם נברא בצלם אלוקים.

ילדי אוטיזם מסעדה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד