י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סקר מפתיע

למעלה ממחצית מהציבור החרדי: "ה'גוי של שבת' תורם לשיפור האווירה"

סקר מפתיע קובע כי יותר ממחצית מהציבור החרדי סבורים ששירות בעל מקצוע או רופא ערבי ואפילו סיוע מ'גוי של שבת' תורמים לשיפור האווירה בין יהודים לערבים

למעלה ממחצית מהציבור החרדי: "ה'גוי של שבת' תורם לשיפור האווירה"
"גוי של שבת" צילום: unsplash

מי מאתנו לא נזקק לשירותי גוי של שבת מערבי, רובינו הגדול גם נזקקים לשירותיהם של רופאים ואחיות מהמגזר הערבי וחלק גדול מאתנו צורך שירותים של בעלי מקצוע מהמגזר הערבי, יצאנו לבדוק מה הציבור החרדי חושב על נותני השירות מהמגזר הערבי, ומה מידת ההשפעה שהוא מייחס לה בכל הנוגע ליחסי יהודים ערבים.

באופן מפתיע, בפרט על רקע המתיחות ההולכת ומחריפה בין יהודים לערבים, ועל רקע הקמת הממשלה החדשה הנשענת על מפלגת רע"מ, הסקר שנערך על ידי יוזמת  'מחשבה טובה' מטעם ג'וינט ישראל, מעלה, כי יותר ממחצית מהציבור החרדי, סבור כי השירות שמעניקים לו בעלי מקצוע או רופאים, או אחים מהמגזר הערבי, תורם לשיפור היחסים הטעונים בין יהודים לערבים.

על פי נתוני הסקר, 52% סבורים שהשירות תורם לשיפור היחסים בין יהודים לערבים. 27% מתוך הנשאלים סבורים שהוא תורם משמעותית. בעוד 28% סבורים שהוא תורם במידה פחותה. רק 38% מכלל הנשאלים סבורים, שאין השפעה לשירות שמעניק איש מקצוע, או איש ממערכת הבריאות מהמגזר הערבי, על היחסים בין יהודים לערבים במדינת ישראל.

הסקר בחן את עמדת הציבור החרדי כלפי איכות השירות של בעלי המקצוע מהמגזר הערבי. כאן נרשם כמעט תיקו, בין אלו שסבורים שהשירות היה טוב או סביר, לאלו הסבורים שהשירות שקיבלו טעון שיפור.

אולם בכל הנוגע לטיפול של רופאים אחים מהמגזר הערבי, שם רוב מוחץ של 70% השיבו, כי השירות שקיבלו היה מעולה או סביר. רק מיעוט קטן של 15% השיבו שהשירות הרפואי הוא ברמה של טעון שיפור.

גם בכל הקשור לשירות של ערבי כגוי של שבת, רוב גדול של המשיבים השיבו, כי השירות שהעניקו להם הגויים של שבת מהמגזר הערבי, היה שירות מעולה או סביר. רק כ-15% ציינו, כי שירותי הגוי של שבת של המגזר הערבי טעונים שיפור.

יהודים וערבים מגזר ערבי רופא ערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד