י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי שלוש שנים

הוועדה אישרה: תוקם ועדה שתקבע את שכר הח"כים

ועדת הכנסת אישרה הבוקר את הקמתה של ועדה שתדון ותגבש המלצות בנושא שכרם ותנאיהם של חברי הכנסת | חברי הוועדה יהיו פרופ' יובל אלבשן, שגם יעמוד בראשה, פרופ' יורם עדן וד"ר קרן בר חוה | ברקע סבבי הבחירות, מאז 2019 לא מיהרו חברי הכנסת להקים ועדה שכזו

הוועדה אישרה: תוקם ועדה שתקבע את שכר הח"כים
משכן הכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ועדת הכנסת אישרה היום (שני), את הקמת ועדה ציבורית שתקבע את תנאי ושכר חברי הכנסת לשנים הבאות. תוך כמה חודשים צפוייה הוועדה  להביא מסקנות בנוגע להעלאת שכרם של חברי הכנסת וכן נושאים נוספים בנוגע לתנאים של חברי הכנסת והתנאים של עוזרי חברי הכנסת.

עפ"י ההצעה שאושרה, בראשות הוועדה הציבורית יעמוד פרופ' עו"ד, יובל אלבשן, לצידו יכהנו חברי הוועדה הנוספים, פרופ', רו"ח יורם עדן וד"ר רו"ח, קרן בר חוה.

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי אמר בדיון: "הוועדה תעסוק בקשת רחבה של נושאים, כגון בנושאים שאולי יש לח"כים בהם ניגוד עניינים. כגון האם לאשר לח"כ שמתגורר באילת לטוס כל יום, או לנסוע ברכב לביתו״, שהוא ציין כי ״הוא משאיר לפתחה של ועדת הכנסת להחליט האם אלו יהיו המלצות או קביעה".

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך אמר: ״זו ישיבה חגיגית, לאחר שבמשך שלוש שנים לא הוקמה הוועדה. אני מקווה שהוועדה תעסוק בתחומים נוספים. אורבך ציין כי זו ועדה מייעצת, נקבל את המלצותיכם ונדון בהם. אורבך הוסיף ואמר כי הוועדה תדון גם בשכרם של היועצים הפרלמנטריים״.

נושא שכר חברי הכנסת עולה מידי שנה בכפוף לעלייה במשק, בשנה שעברה קבעו חברי הכנסת בהצעת חוק כי העדכון השנתי בשנת 2021 לא יעלה בעקבות המשבר במשק בזמן מגפת הקורונה. כיום שכר חברי הכנסת עומד על 45,274 ₪.

שכר חכים ועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד