י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

איזה עץ הכי מתאים לבניית פרגולה

אחת ההחלטות החשובות ביותר לקראת בניית פרגולות עץ היא באופן טבעי הסוג הספציפי של העץ שישמש לחיפוי ולקירוי של פתרון ההצללה. האפשרויות רבות ומגוונות, בהתאם למסגרת התקציב, למיקום הספציפי של הפרגולה וגם להעדפות של מזמיני העבודה - והאופציות הפופולריות ביותר הן אורן, אלון, אגוז, בוק, מייפל ודובדבן

איזה עץ הכי מתאים לבניית פרגולה
גינה צילום: freepik

אורן

אורן הוא אחד העצים הפופולריים ביותר באופן כללי עבור מגוון רחב של מטרות. זהו עץ רך, נוח מאוד לעיבוד ולכן גם זול. הגוונים שלו בהירים ובנוסף הוא מתאפיין במעין "עיניים" שמוסיפות גם הן נופך ייחודי. עצי האורן שמהם מיוצרות פרגולות מגיעים לארץ מרוסיה, פינלנד, קליפורניה ומקומות נוספים ברחבי העולם וגם כאן בארץ גדלים לא מעט עצי אורן. החיסרון הבולט של העץ הוא העמידות הנמוכה יחסית שלו ולכן חשוב מאוד להקפיד גם על טיפול מונע לפני בניית הפרגולה וגם על תחזוקה שוטפת - גם על-מנת להגן על פתרון ההצללה מהשמש וגם כדי למנוע הגעת חרקים מזיקים.

אלון

עצי אלון מתאפיינים בגוון אפרפר ובמרקם גס יחסית. מוצרים מעץ אלון, ובהם פרגולות, מתאימים מאוד למבנים בעלי עיצוב כפרי ובפרט לחצרות של בתים. האלון מגיע לארץ מצפון מזרח אירופה וגם מהאזורים הצפון מזרחיים של ארה"ב, והוא אופציה טובה מאוד כשמחפשים פרגולות עץ במחירים נוחים.

אגוז

ישנם שני סוגים של עצי אגוז המשמשים לייצור מוצרי עץ ובהם פרגולות: האגוז האפריקאי והאגוז האירופאי. האגוז האירופאי נחשב לעץ קשה ולכן עמיד מאוד, והגוון שלו - חום שוקולד עמוק - הופך אותו ליפה במיוחד כך שגם הפרגולה תהיה מרהיבת עין. בניגוד לאגוז האירופאי, שנקרא לפעמים גם אגוז שחור, הזן האפריקאי בהיר יותר (ולכן מוכר גם בשם אגוז לבן). המראה שלו פראי במידה מסוימת ולכן הוא מתאים למי שמחפשים פרגולה מיוחדת.

בוק

עץ הבוק הוא עץ בעל צפיפות סיבים גבוהה מאוד ולכן הוא אידיאלי לייצור פרגולות עץ עמידות בפני גשם. עץ זה, שנקרא גם אשור, משמש גם לייצור מדפים, ארונות, מעקות ועוד שורה ארוכה של מוצרים, בעיקר בזכות יחס העלות תועלת המשתלם מאוד שלו והמראה המרשים של העץ.

מייפל

מייפל, או אדר בשמו העברי, מוכר בעיקר כמקור לסירופ הטעים - אבל גם בתעשיית העץ יש לו מקום של כבוד. זהו עץ רך אבל חזק ובעל חזות ייחודית ולכן מובטחת לכם אסתטיות מוצלחת אם תבססו עליו את הפרגולה. הגוונים הבולטים אצלו הם חומים ואדמדמים, ולעיתים יש בו גם מעין גלים או עיניים.

דובדבן

מקור נהדר עבור פרגולות עץ איכותיות. עצי הדובדבן צומחים בעיקר בצפון אמריקה ובאירופה, הצפיפות שלו בינונית אבל גם כך הוא עמיד מאוד בפני חבטות, רטיבות וריקבון. המראה שלו מהודר ולכן הוא מתאים למקומות שבהם העיצוב קלאסי ואפילו יוקרתי בטעם של פעם. הצבע שלו אדמדם ותורם גם הוא לאישיות של פתרון ההצללה.

המאמר באדיבות חברת פרגולות ישראל >> שירות בפריסה ארצית

פרגולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד