ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המאבק בפשיעה

רה"מ בנט: "אנחנו עוברים מהגנה להתקפה"

ראש הממשלה בנט ירד היום לדרום הארץ כדי לעמוד מקרוב אחרי תוכנית המאבק בפשיעה ובאלימות הערבית באזור. רה"מ בנט: "קיבלנו החלטה - אנחנו עוברים מהגנה להתקפה"

רה"מ בנט: "אנחנו עוברים מהגנה להתקפה"
ראש הממשלה בנט בסיור בדרום צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים היום (שני), סיור בדרום הארץ, כחלק מתוכנית המאבק בפשיעה ובאלימות הערבית, באזור בו כמעט לא קיימת ריבונות ישראלית באופן מעשי. בפגישתו עם ראשי הרשויות, הבהיר ראש הממשלה כי ממשלת ישראל בראשותו מחויבת לפתרון הבעיות בדרום, בעיקרן הטיפול בפשיעה ובחיזוק המשילות.

"בשבוע הבא נציין חצי שנה להקמת הממשלה", אמר ראש הממשלה. לדבריו, "מיום הקמת הממשלה, הגדרנו את האלימות המשתוללת בחברה הערבית כיעד לאומי. אלו לא רק מילים - מדובר בחיי אדם שנלקחים, ובביטחון האישי של תושבי הדרום שאבד. הקמנו אגף ייעודי במשטרה - את אגף סי"ף - תגברנו את הכוחות, הקצנו תקציב גבוה מאוד שלא היה הרבה שנים, גיבשנו תכנית לאומית יחד ואנחנו פועלים בשטח בשילוב זרועות. המשטרה ביצעה כמה מבצעים משמעותיים, ואנחנו עם הפנים קדימה" פירט בנט.

ראש הממשלה, והשרים, יחד עם בכירי המשטרה, בוחנים נשק לא חוקי שנתפס. צילום: חיים צח/ לע"מ

"אחרי שנים ארוכות של הזנחה", אמר בנט, "בהן הפשיעה הגיעה לממדים בלתי נסבלים, קיבלנו החלטה – אנחנו עוברים מהגנה להתקפה".

לדבריו, "שמחתי לשמוע מראשי המועצות בדרום שהשינוי כבר מורגש בשטח. משך שנים ארוכות הנושא לא טופל, וקיבלנו פה מיליציות שפועלות כמו במערב פרוע. את זה אנחנו מפסיקים".

המסר שלנו לתושבי הדרום: "אנחנו כאן, אנחנו איתכם, אנחנו לא נרפה. דין באר שבע ורהט כדין תל אביב. מה שאסור לעשות במרכז הארץ - אסור לעשות גם כאן. אנחנו נמשיך לפעול, עד שנחזיר את הביטחון ואת תחושת הביטחון לתושבי הדרום", כך ראש הממשלה.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "עברנו מהגנה להתקפה. משטרת ישראל אינה מסתפקת יותר רק בתגובה לאירועים, כי אם פועלת באופן יזום לתפוס את העבריינים במיטותיהם. המאבק אינו רק בתפיסת עבריינים לאחר ביצוע פשע, כי אם גם בתקיפה כלכלית ותקיפות מסוגים נוספים בסיוע יתר משרדי הממשלה. עם אישור תקציב המדינה מוגברת נוכחות שוטרים ולוחמי מג"ב ברחבי הנגב".

ראה"מ בנט והמפכ"ל בסיור בדרום. צילום: חיים צח/ לע"מ

שר המשפטים, גדעון סער: "אנחנו חייבים לתת לרשויות אכיפת החוק כלים אפקטיביים במערכה מול הפשיעה הגואה ואת זה אנחנו עושים".

שרת הפנים, איילת שקד: "שמנו את יעד הפשיעה במגזר הערבי והחזרת החוק והסדר לנגב, כאחד מהיעדים המרכזיים של הממשלה. יש לנו שתי מטרות מרכזיות: מצד אחד להילחם בדרך הכי אגרסיבית שיש בפשיעה, בפרוטקשן, בחממות הסמים, בהתפרעויות על הכבישים ובבנייה הבלתי חוקית. המטרה השנייה, להסדיר את ההתיישבות ולכנס את הפזורות הבדואיות לישובים מסודרים. אחרי שנים של הקפאה סוף-סוף נתחיל גם לבנות ישובים יהודים חדשים בנגב".

שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן: "תפקידנו להבין שהבדואים הם אזרחים של מדינת ישראל ואנחנו מחויבים לרווחתם ולבריאותם, ולשם אנחנו נכנסים מוך שיח של כבוד בכדי לעשות מהפיכה ביישובים האלה".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי: "בראשית דבריי אני רוצה להודות לך, אדוני ראש הממשלה, לשר לביטחון הפנים, לשרים שנמצאים איתנו כאן, ולכל ראשי הרשויות בנגב, שמחזקים, מגבים ומעריכים את עבודת משטרת ישראל בנגב ובכלל.

רק בסוף השבוע האחרון ראינו את המעבר החד בין אירוע פלילי באום אל -פאחם, שהביא לפציעת שוטרים ולתגובה נחושה ומהירה, לבין אירוע טרור שבו הצליחו שוטרים לנטרל מחבל שכמעט ורצח אזרח יהודי. בשני המקרים הללו, ובעוד עשרות מקרים אחרים - פועלים שוטרינו בנחישות, במקצועיות ובחתירה למגע.

בחודשים האחרונים המשטרה כולה, ובתוכה המחוז הדרומי, משקיעה כוחות ומשאבים רבים בשמירה על הביטחון. בכדי לעמוד בכלל המשימות ובאתגרים שעוד צפויים לנו בעתיד, נדרשת משטרה חזקה יותר וגדולה יותר כפי שכולכם אמרתם".

בביקור השתתפו השר לביטחון הפנים, שר המשפטים, שרת הפנים, שר הרווחה והביטחון החברתי, השר במשרד האוצר, סגן השר לביטחון הפנים, מזכיר הממשלה, מנכ"ל משרד הבט"פ, מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"ל משרד המשפטים, מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, מפכ"ל המשטרה, מפקד מג"ב, מפקד מחוז דרום, ראש אגף סיכול פשיעה במשטרה, יו"ר מרכז השלטון המקומי, יו"ר מרכז המועצות האזוריות, ראשי רשויות וגורמי מקצוע נוספים.

נפתלי בנט פשיעה גדעון סער איילת שקד מאיר כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד